Gå til innhold

Vurderer Volvo 850 1995 - Slitesterke biler? Bensinforbruk?

Ranger emnet


master950

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe meg en Volvo 850 1995 2.5 10v, manuell. Praktfull eksemplar uten rust og veldig fin i lakken, fine alu felger som topper alt :) Prisen er 27000

 

Det eneste problemet med denne bilen er at den har gått 310000 km, dette er jo i overkant mye og jeg har en mistanke om at den er noe hardt kjørt (sledd kjørt) .

 

Så spørsmålet er, Er dette slite sterkebiler , og kan denne bilen rulle mange km til, uten store feil? Lurer også på bensin forbruket :)

 

Takker for alle svar!

Endret av master950
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Driver selv å vurderer og ha en 850 som en slags bil nr 2 i huset men har ikke noe erfaring med Volvo i det hele tatt fra før. Står en del nyttig info her Volvo 850 (1992 - 1997) Bruktbil - broom.no

 

Om du kjøper en långmilare som svenskene sier trenger ikke det være noe negativt. Men det som er viktig er jo hvor mye historikk eieren har på bilen. Kan han vise til ett velfylt servicehefte, kvitteringer osv på hva som er gjort med bilen. Da vet du mye mer om tilstanden til bilen og kan gjøre deg opp en mening om dette kan være noe å satse på eller ei....

 

Etter å ha lest meg opp på nett den siste tiden så virker det ihvertfall som 850 er en solid bil :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servicehistorikk er svært viktig på disse bilene. Jeg har eid en 1997 2.5 liter 10v i ett år nå. Det jeg ville ha sett på ved kjøp er spesielt følgende:

 

Sjekk ABS-lampa. Kontroller at den lyser ved oppstart og slokker av seg selv. Det er svært vanlig at loddingen i abs-styreenheten går dukken. Dette gjelder forøvrig alle volvoer i 850/70 serien fra 1996-2001.

Kontroller at veivhusventilasjonen har blitt byttet/fått service. Dette er er noe jeg mener er en designsvakhet fra ingenørenes side på denne modellen. Bilen bruker olje og du får kondens og "snerk" i olja dersom denne servicen ikke er utført.

 

Ellers vil jeg på det varmeste anbefale Matthewsvolvosite. Her er en link til brukerrapporterte feil på 850-serien. http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=27209

 

Ellers er jeg svært så fornøyd med min 850. Relativt enkel å jobbe med. Tonnevis med informasjon om DIY-reparasjoner på internett dersom du vil jobbe på den selv. Anbefales!

 

Edit: M6Bjørn - Den artikkelen du linker til er utdatert. Flere feil vil ikke bli oppdaget før mange år etter at bilen ble lansert. Spør heller på entusiastforum, så får du oppdatert informasjon om dette er en god bruktbil eller ikke. Og lykke til videre.

Endret av 850-Base
Tilleggsinformasjon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår