Gå til innhold

Problemer med fuel cut på diesel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en chrysler voyager 2,5 turbo diesel som jeg har noen problemer med.

Jeg har fuel cut, eller noe som kan ligne på dette.

 

Dette skjer ved 95% av tilfellene når motoren er varm, altså normal arbeidtemeratur.

Stort sett også ved belasting av motor, enten ved "tung" last, akselerasjon, eller bakkestart.

Altså i situasjoner der man må ha litt ekstra kraft.

Bilen rykker voldsomt, og ved bakkestart kan motoren kveles.

Det kan også rykke litt om man ligger lenge i samme rpm omr over lengre tid, men dette er svært lite.

Det kan komme noe ekstra svart røyke når motoren rykker ekstra ved bakkestart i bratte bakker.

 

Jeg har byttet dieselfilter, vasket vannutskilleren og fjernet evt små rusk der.

Jeg har ikke kondens/vann i tanken.

Dieselpumpen er elektronisk styrt, men drives av registerkjedet.

 

Det som er problemet er at jeg og de som hjelper meg med � skru ikke finner ut av dette problemet. Og jeg håper at noen kloke hoder her inne kanskje kan hjelpe til.

 

-Thelle-

Endret av Thelle

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om strømledningen som går til dyse nr 1 ikke har fått noe gnag på seg og ligger mot jord, og at det er skikkelig kontakt i kontaktene til denne. hvis du har en -96-97 mod, da bør du få sjekket registerkjeden ikke er slakk. den kan ha blitt feil på timingen av dieselpumpen. dette er alvårlig på disse modellene som vil føre til havari av kjede og topper vist ikke dette utbedres fortest mulig.

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På volkswagen(med diesel) får man fuelcut hvis man tråkker inn gass og brems samtidig. I noen tilfeller ryker bremselysbryteren, og da kan man få disse problemene under vanlig kjøring. Vet ikke om det er samme løsning på chrysler, men en bremselysbryter er uansett billig å sjekke/bytte ut.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk om strømledningen som går til dyse nr 1 ikke har fått noe gnag på seg og ligger mot jord, og at det er skikkelig kontakt i kontaktene til denne. hvis du har en -96-97 mod, da bør du få sjekket registerkjeden ikke er slakk. den kan ha blitt feil på timingen av dieselpumpen. dette er alvårlig på disse modellene som vil føre til havari av kjede og topper vist ikke dette utbedres fortest mulig.

 

Har pratet med min medhjelper nå, og han synes det var ett hett tips. Så skal se om jeg finner en dyse med måler så snart som mulig. Har muligens en jeg kan ta av en motor vi har liggende. Det er ingen problemer med kontakten, den er tight og fin. Det er heller ikke smeltet noe isolasjon på noen av de to ledningene. Så kan jo være selve målersensoren som er gåen.

 

-Thelle-

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har bytta dyse nr1 med nål-sensor.

Dette hjalp ikke på problemet.

 

Får ikke lest av feilmeldingene. Men håper på å få gjort dette så fort som mulig.

 

Motoren fortsetter å hoste, harke, hoppe og sprette.

Noen som har noen andre ting jeg burde sjekke ut?

 

-Thelle-

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår