Gå til innhold

salg av bil til engelskmann

Ranger emnet


Clonen

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har lagt ut bilen min, en BMW 318 touring, til salg på finn, og jeg ble kontaktet av en engelskmann som virker veldig ivrig på å få bilen. Han ønsker å betale via paypal og vil ordne at nooen henter den til han. Da er det flere spørsmål som dukker opp i hodet mitt.

 

Er det noen måte jeg kan bli lurt på i dette tilfellet? Jeg vil så klart ha pengene før han får henta noen bil, selvfølgelig. Men jeg tenker også på det med skriving av kontrakt. hvis ikke han henter den selv, kan de som henter den skrive under, og hvordan blir det med omregistrering?

 

er det noen feller jeg må passe meg for?:)

 

mvh gutt 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en felle, og du har nesten gått på allerede. Glem fyren. Står haugevis av artikler på finn.no om utlendinger som vil kjøpe bil og betale på de merkeligste måter. Hvorfor en engelskmann skal kjøpe en venstrerattet bil er vel det første spørsmålet du bør stille deg selv. Men altså, dette ÉR EN SCAM, og du KOMMER TIL Å BLI LURT om du fortsetter med den fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dette er kjent som nigeria svindel. bare søk på det på kvasir så ser du sjøl!

 

 

"Hallo, jeg ringer fra england og vill betale dobbelt så mye for bilen din" :P

 

nei, styr unna du :D

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel han hadde ikke tenkt til å betale dobelt så mye, han pruta til og med:P men er uansett skeptisk til å gjøre handler med utlendinger da det er så mye andre lover og regler jeg ikke har greie på. synes det er nok styr å selge i norge:P men takker for hjelpa. da selger jeg den til en staut nordmann istedet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke lover og regler grunnen til at du legger denne tanken død, mer at det er et klassisk svindelforsøk.

Det er synd at de klarer å lure folk, når all logikk tilsier at det er totalt uinteressant for en 'engelskmann' å kjøpe en ordinær bil, joggesko, mobil etc fra Norge.

 

Ikke vær like naiv som han her da, vær så snill...:)

http://mobil.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/terje-betalte-2500-euro-for-aa-selge-sin-egen-sofa-3347767.html

Endret av henne
Æøå-tull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkuratt samme skjedde med kjæresten min som skulle selge mopeden sin. En fyr fra england som ville kjøpe den for 23000 og få ett firma til å hente den, men ho måtte forskuddsbetale 4000 til et transportfirma før ho fikk pengene for mopeden. Da kunne ho risikere at han stakk av med de 4000 og ho hadde endt opp med å miste de 4000. Ho gjorde det heldigvis ikke siden det hørtes så rart ut så STYR UNNA!

w124 300E Sportline 1992 Mod.

 

w211 200cdi 2007 Mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd hver gang jeg har lagt ut egen bil for salg eller faren min sin bil nylig. Ikke nok med det, men i ettertid fikk faren min en mail tilsynelatende fra finn.no, hvor det ble informert om at det hadde skjedd en feil under betaling for annonsen. Han ble bedt om å opplyse om kort og kode som ble brukt, for å gjennomføre betalingen på nytt.. Mailen så ut til å komme fra finn.no og så veldig bra ut, med unntak av én liten skrivefeil + selvsagt det faktum at du ALDRI skal opplyse om kortnr., kode etc. Det andre som skurret, var selvsagt at det var JEG som hadde betalt for annonsen, mens mailadressen til faren min stod i annonsen, så det var enkelt å gjennomskue. Men helt sikkert en del som kunne la seg lure..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår