Gå til innhold

Høg 4wd til rundt 50 000kr?

Ranger emnet


Sondre93

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha meg ein "skittenbil/arbeidsbil". Den må ha muligheten for å komme seg av gårde på dårlige traktor veier osv...

 

Krav:

God bakkeklaring

diesel

4wd

Minst 4 seter eller mulighet for ombygging(di fleste er vell gamle nok i min prisklasse)

 

I utgangspunktet vil jeg ha en bil som ikke er kjørt noe mer enn 200k km, den må også være nyere enn 1994 eller noe sånt.

 

Budsjettet på 50 000kr kan strekkes visst det er nødvendigt, men det var det jeg hadde tenkt iallefall:)

 

Biler jeg har sett på er:

Toyota Hilux: Føler den er overpriset og di fleste er rustne

Mitsubishi Pajero: Di fleste er kjørt for langt for mitt budsjett.

Mitsubishi L200: Pickup med masse plass og god bakkeklaring, men må strekke budsjetett opp mot 70 000kr.

Hyundai Galloper: Ny gammel Pajero som jeg føler gir mer for pengene enn gammel Pajero med kjempe lang km stand. Må vell opp i rundt 60 000kr her.

 

Jeg har vell også sett på det meste av 4wd på finn.no. Og jeg sliter med å bestemme meg etter vert som jeg kommer over mye bil for penga:)

 

Favoritten til nå er Hyundaien grunnet utprøvd teknologi, alder og pris.

 

Takk for innspill og tips!

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka priser på finn.no nå og Land cruiseren blir for gammel for mitt budsjett, men patrolen skal jeg se nærmere på! Men er disse bilene så gode at di er vært prisen med tanke på at di er 10år gamlere og kjørt 100 000km mer enn for eksempel Galloperen til samme prisen?

 

Jeg er ikke på jakt etter en rein terrengbil nett, bare en med litt bakkeklaring og som er noe lunde brukbar utenfor veien:)

 

Jeg har lite erfaring med gamle firehjulstrekkere. Er det stor forskjell på kjørekomforten på en pickup og en "terreng" suv? Ser for meg pickupen er noe hardere, spessielt bak:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at utvalget av bilene jeg vil ha er så dårligt i nærheten av meg. Eller så kunne jeg jo bare tatt turen rundt og testa di forskjellige bilene. Får vell bare håper det kommer en del ut for salg etter påske når folk er ferdige med 4wd for denne gang:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
i det segmentet du leter i finnes også suzuki vitara... du kan få en 2.0 TD for ca summen du ser etter der... den er litt mindre enn de andre, men det er ikke noen dårlig alternativ det heller...

 

men det er der som med endel andre, se opp for rust...

 

Har sitt litt på di og. Men føler di er i samme klasse som Subaru forester. Litt halvhjertede firehjulstrekkere. Sikkert gode firehjulsdrift systemer, men mangler litt på bakkeklaring og dekk. Men muligt jeg tar feil? Har ikke sett noe særs på di Suzukiene i virkeligheten. Uansett så er ikke suzuki et merke jeg har så veldigt sansen for som bilmerke:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt ikke samme klassen som forrester osv... men det er riktig at de ikke ser så barske ut som pajero og partol...

 

og liker du ikke suzuki som bilmerke er jo den delen satt:)

 

men de har vel det mest skuddsikre 4x4systemet, med høy og lav serie uten senterdiff... er skikkelig rammebygget og har mer bakkeklaring enn du tror:)

 

men dog:) man skal ha rett følelse med bilen man kjøper og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en Patrol nå, og ble ikke veldigt imponert over kjøreegenskapene på vei. Føltes nesten som en "rask" traktor:) Er vell ikke annet enn å prøve litt forskjelligt og gjere opp min egen mening før jeg søker opp for å finne ut om det er noe lunde kvalitet:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeep Cherokee har imponerende terrengegenskaper, selv med minimal heving. Den har spiralfjærer og flexer derfor helt suverent utenfor allfarvei, samtidig som den er deilig å kjøre på vanlig vei. Så lenge den har dekk med litt grøvre mønster så kommer du fint fram der du vil utenfor veien.

 

Vet disse har modeller med full sperre både foran og bak også, og da stopper de ikke for noe. Verdt å kikke på tror jeg, mener du skal kunne finne en kurant bil i din prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sitt på disse også. Men kvaliteten er mildt sagt ustabil. Veit om 3 stk i nærmiljøet, og alle har hatt mye trøbbel selv om di bruker bilen veldigt lite. Men jeg kom nå over en fin Hilux med km stand rundt 200k og bra service historikk osv.. Men har lest at di er helt for jævlige å kjøre, så jeg får vell bare ta en prøvetur og gi opp en meining om det er en bil jeg kan leve med:)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

150920100041.jpg

08042011032.jpg

denne vurderes solgt i den prisklassen eller litt høyere. eventuelt byttet i 4x4 pick-up.

er da en 92mod og har rundet 230k

 

bl.a har den el. sperre som kan kobles inn uansett hastighet, med eller uten sentersperre eller 4wd innkoblet:)

senderdiff. så den kan kjøres med 4trekket inne på asfalt hvis det er ønskelig.

ome hevesett, inkl. torsjon.

33x12,5 dekk på 10x15 felger

8" framdiff, så det kan fint monteres sperre forran også...

ellers har den el.vindu, el.speil, varmeseter, eget varmeapp. bak, sentrallås+++

innebygd cb-radio, 7"dvd/navigasjon

3,5 tonns vinsj

så og si rustfri.

noen skjønnhetsfeil, ellers god og pålitelig bil...

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å drite i å kjøpe en skikkelig 4x4 bil som er en kjøre opplevelse. Og Km stand på slike biler er heller ikke så forbaska nøye så lenge de er godt holdt. Eldre 4x4 er faktisk bedre utenfor vei bare så det er sagt, pga de fleste har stiv framaksel. Har selv hatt både 92- hilux, 86- patrol og 88- king cab. Syns alle sammen var kurrante biler. Ikke værre å kjøre enn at det gikk ann å kjøre 13 mil til å fra jobb hver eneste dag. Veldig fint å kunne dra med seg så mye dritt at man faktisk har mer man kan finne på å dra med seg og kunne kjøre det helt fram. Men det beste var at de alle tålte noe helt vanvittig med juling. betalte 4000 for hiluxen, hadde gått 830 000km men det er sikkert den beste bilen jeg noen sinne har hatt. Eneste som dreper slike biler pressa på huggern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår