Gå til innhold

Audi A4 Avant 1997 Sviver på 3 sylinder...

Ranger emnet


A1rl1nk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite delikat problem her...

Bilen sviver ikke helt som den skal. (kjører på 3 sylinder høres det ut som)

 

Det første jeg tenkte var at det kanskje kunne være tennpluggene, så de bestillte jeg nye, og satte i... men den ble ikke noe bedre...

Så lang historie kort..:

 

Jeg har bytta tennplugger, sjekka coilene(de er ok), sjekka at det er spenning i kablene til coil(virker ok disse også, de viser vertfall samme spenning på alle 4)

 

Men den som ikke virker er den som er lengst vekk fra "førerhuset", og uansett hvordan jeg vrir og venner på den så vil den ikke gniste...

 

Bilen bruker noe gruelig med bensin(kan bruke nesten 100kr i bensin på bare noen få turer til byen)

 

Noen som har hatt et lignende problem? eller evt. har noen forslag til hva det kan være?

 

Takker for svar! :-)

 

 

_Alex_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, hadde jeg plugga PC'en inn i bilen og lest ut nøyaktig hva som er galt. Enkleste er ofte det beste.. (og kanskje dyreste, da audi ikke er kjent for å ha billige deler) :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningsmodulen din ligger oppå luftfilter boksen. Firkanta sak med ledninger i begge ender sitter i en gummi mansjet kan du si.Husker ikke prisen men de har på http://www.norskbildelsenter.no/?ASP=2299699&Random=546238475 blant annet.Antakeligvis en av disse du må ha.

http://www.norskbildelsenter.no/?Forside=Innholdsfortegnelse&ASP=2299699&Random=546238475&R_Time=193526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen måte å sjekke om tenningsmodulen er gåen?

 

Jeg var på verksted med bilen idag for å lese ut feilmeldinger... Men der fant de ingenting, så maskinen fører ikke ut noen feil ang dette.

 

Hvis det er tenningsmodulen... burde ikke det vises på OBD instrumentet?

 

 

Takker for svar!

Merker det at det er masse smarte svar her fremfor på mange verksted her i området xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde feil på min men det viste seg ikke i vag comen. Har en spiller ny liggende du kan få kjøpe kan finne delenummer på den hadde det ikke her. Sjekk delenummer på din det står oppe på modulen. Eller kjenner du noen som har samma bil så lån den og prøv. tar 2 min og bytte over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår