Gå til innhold

Opel astra gikk ikke gjennom Eu kontroll.

Ranger emnet


janrbrus

Anbefalte innlegg

Bilen er en Opel Astra 1.7 TD Gl

 

Toer feilene:

bremsebelegg for tynne foran

slitasje på skiver foran

stor slitasje i ytre endeledd høyre og venstre foran

 

nærlys - feil innstilling

retningslys - feil farge

 

slitt bærebru foring bakre høyre foran

brudd i fjærblad høyre og venstre bak EDIT: mente hele tiden fjærblad bak :P

 

ener

skiltlys - mangler

nærlys - sprukket glass v foran

 

Noen som veit hva det vil koste og er det mye arbeid å gjøre sjøl? Skal få pris over helga men hadde vært greit hvis noen viste hva dette vil koste :)

 

Hva er det egentlig som jeg like godt kan gjøre selv? Og hva betyr de forskjellige punktene sånn i detalj?

 

Fins det noen verkstedbøker eller noe som beskrives det som må gjøres?

Endret av janrbrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig plankekjøring me de feilene der.. Småfeil kalles det igrunn..

Det en gjennomsnittlig hobby/garasje-mekaniker kan slite med, er vel brudd i fjærblad høyre og venstre foran.. Dette er litt mer omfattende enn det høres ut som..

 

Kjøp deg HAYNES-boka til din bil. Der står ALT du trenger å vite.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke noen plass i den boka om å bytte endeledd, så vet noen hva endeledd heter på svensk?

 

Kjøpte foresten hele bærebrua ny, hva betyr dette på svensk? :P

 

Har til nå funnet hvordan man skal bytte fjærene bak, var bare en kort notis. Hjälparm er vell fjærspenner eller?

 

Har kjøpt inn, bremseklosser og skiver, og bærebrua, resten hadde de ikke inne på biltema. Så blir en tur på Meca og handle fjærer og ytre endeledd hva nå enn dette er :P Har også fått lov å skru i garasjen hos en kompis så dette skal vell gå fint :)

 

Men når jeg holder på med endeledd og bærebrua, må jeg passe på sånn at ikke forstillingen skal bli sån altfor skeiv? Regner med at jeg må ta en forstillingskontroll uansett men vil ikke holde fult rattutslag mot høyre for å kjøre rett frem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår