Gå til innhold

Chrysler voyager sliter med automat

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei, sitter med en chrysler voyager (av alle ting) '99 mod bensiner som sliter med en lei automatkasse. Den slurer noe voldsomt på alle gir, og av og til når jeg gir hardt på, eller kjører i lang oppoverbakke kobler den helt ut, som om noen skulle nappet spaken over i nøytral. Når dette skjer får jeg nesten bestandig bilen i gang igjen med å tvinge den over i L. Peilepinnen blir også unormalt varm og det lukter brent av oljen.

 

 

Har null peil på automat, men ved den forholdsvis beskjedne kilometerstanden av 180 tusen km virker det litt tidlig for at automatkassen skulle være defekt.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok desverre skuffe deg:-) det høres ut som om automatkassa di har tatt kveld. lukter svidd og blir veldig varm er en indikasjon på det. i tillegg hvist oljen er veldig mørk. den skal være klar rød. hør med http://www.rats.no/ om dette og eventuelt hva det koster og få den reparert.

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kassene har en tendens til å slure om filteret er tett og oljen er gammel.

Ett problem som oppstår da er at den blir veldig varm, og da gir endedekselet på kassen opp. Og den slipper fort olje, etter en liten stund.

Og da ryker kassa.

 

Har ikke automat nå, men skal bytte fra diesel til bensin automat, og den slet med litt sluring i motbakker. Men dette blir bra med ny olje og filter på kassa.

 

-Thelle-

Chrysler Voyager 3,3L V6

Irc: EFNET - #Bilforumet.net (DAT^)

Thelle.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta ned bunnpanna og gjøre en skikkelig jobb, særlig siden den nå lekker fra pakningen da jeg klarte å strippe gjengene på ene bolten i hjørnet :( Men helt utrolig at noe så lite kan utgjøre så stor forskjell på en bil. Den stoppet bokstavelig talt opp i lange oppoverbakker like før jeg byttet olje.

Er forresten overasket over komfort og kjøreegenskaper på bilen, ikke verst til å være ett litt avrundet kjøleskap på fire hjul :)

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempegode biler kjøre. god framkommelighet og god komfort. men skal du ha gleden av denne ei stund, så må du bytte oljen til en rett olje før girkassen havarerer. det var flott og høre at girkassen fungerer og ikke er havarert:-) og få rengjort systemet skikkelig. sjekk linken på forige svar. disse girkassene tåler ikke atf olje. sjekk instruksjonsboken hvilken olje den skal ha. anbefaler å bruke original olje. samt at bandene inne i girkassen skal justeres, dette må gjøres for den skal holde. da kan du ha en god bil du har glede av i mange år. lykke til

hjelp til selvhelp

vær seriøs med seriøs begrunnelse med svarene når man blir spurt om hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min bil dette ;) Føler nesten at jeg må ha kjerring og fem unger før jeg har behov for en slik en. Hjelper en kollega med å fikse bilen, da han skulle vrake den etter at girkassen "havarerte".

 

Har fikset bunpannepakningen, det som så ut som bunpannepakning var vist gammel herdet silikon, lurer på om det er fra fabrikken. ATF+3 olje er fylt på, etter å ha helt ut biltema oljen og nå girer bilen silkemykt i alle gir.

Endret av slitenvolvo

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår