Gå til innhold

Volvo 142 Rallycross Nasjonal

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble litt "bekymret" for bredden på skjermene i forhold til hjulene jeg skal ha der, så jeg avbrøyt sparklinga/tilpassinga av skjermene og snudde senteret på 2stk Volvo 940 felger for å bekrefte det jeg hadde håpet på. Blir faktisk helt greit dette. Lurer på om jeg skal droppe Penta/Phoenix-planene mine og heller samle meg opp ett lass eller 2 med stålfelger etterhvert. :thumb

 

208745_10150133029485834_553080833_6764100_1155341_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lavbue-skjermer det som sitter på bilen på bildene her. Når jeg er ferdig med avstøpningene skal de gjøres istand til orginalstand igjen og selges, tenkte jeg. Har sparklet listhull og slik istedenfor å sveise, så skal ikke være all verdens til jobb før de er i ok stand igjen.

 

Har ikke no leppe lengre. Men, de selger det nytt i nord-trøndelag en eller annen plass. Søk opp det her på forumet eller via google og du finner det sikkert. Var litt skriverier om det for noen år siden på Volvo 140-forumet her, når jeg hadde en '67 144 veibil. (Derfor nicket mitt her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jo takk for det. :thanks

 

Ja, du kan starte rett på RCN om du har førerkort. Du må gå ett hastighetslisenskurs, og der avlegger du skriftelig og praktisk prøve om du ikke har kjørt løp før. Vil tro og annta att strykprosenten er veldig nære 0, så er nok ingen fare det kurset. Skal selv ta det kurset nå denne våren en eller annen gang, og er litt usikker på hvor omfattende man må bevise att man har kjørt før. Ligger endel filmklipp av meg på nettet, førerrapporter etter hvert løp har jeg på hjemmesida mi og greier, men mulig jeg må ha ettellerannet fra NBF?

 

Tror det kurset koster 800.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa.. Er litt usikker serru. Blir liksom ikke så tøft som jeg håpa ettersom det blir så lang avstand mellom dekksida og skjermkanten. Kunne fiint hatt på 5cm spacerplate der uten att det gjorde no. Men, er redd jeg kommer til å miste de få kjøreegenskapene jeg hadde fra før om jeg gjør noe slikt. Innbiller meg att om jeg plasserer kontaktflata for langt ut foran så vil bilen understyre voldsomt. Og, en 140 understyrer mer enn nok slik de er orginalt også. Å kjøre 140 og 240 er som natt og dag på bane, er min tidligere erfaring værtfall...

 

Ikke verdens enkleste bil å bygge noe gjennomført bra ut av, en gammel 140. Snekkestyring, 40 + år gammel tankegang når det kommer til forstillingskonstruksjon + + Men, det SER tøft ut i det minste. :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har desverre innsett att utviklinga i RCN har tatt helt av og att 142'n ikke har noe der å gjøre. Å betale SÅ mye ekstra tusen for å kjøre på samme bane som bilcrossbilene kjører på for en langt rimeligere sum, alt dilldallet man må ha ekstra for å kjøre RCN + de utstillingsbilene man skal kjøre mot... Nei, kaster inn håndklet og setter den sammen med stålkarosseri og cruiser treninger med den, mens jeg fortsetter som bilcross-sjåfør. Er tross alt den klassa jeg hører hjemme i både som sjåfør og med min type lønnskonto.

 

Men, bilen blir bygd og kommer i bruk den så ingen fare. :-) Følg med på hjemmesida mi, evt legg meg til på Facebook for mere sporadisk oppdatering. Iogmed att dette strengt talt ikke er noen Rallycrossbil lengre pr defininsjon så er vel dette sånn ca det siste i akkurat denne tråden..

 

 

....tanken var god den!! :checkflag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår