Gå til innhold

Ford F250 V10 6.8 LPG/BENSIN..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Trenger sårt litt hjelp og ideer og foreslår dette som kanskje et sted hvor folk har litt erfaring med skruing på den motoren. saken er, som kjent brenner disse ventiler og når bilen hadde gått 318 000 tok jeg motet til meg og kjøpte bilen og sendte toppen til overhauling. dette ble gjort, og de byttet ventilene og ventilsetene til (gassventiler) gruppe a stål eller no.

 

 

siden det har motoren gått og oppført seg knirkefritt frem til i går kveld. (329 000 km) da begynte bilen og rykke og nappe. og den har en rar oppførsel. etter hva jeg veit tyder mye på at det kan være ventil lekk, men jeg håper det absolut ikke er det siden jobben ble gjort for 11000 km siden...

 

saken er at motoren fusker og sliter med javn gange.. jeg får ikke opp noen motorlampe.. motoren går tidhvis helt reint, så plutselig begynner den og fuske. Motoren går renere når den er kald en når den blir varm. dette er jo alle ting som tyder i ventilens vei.. ?eller coil?... eneste forskjellen nå som fra før jeg overhaulte de.. var at da gikk motoren alltid reint over 2000 omdreininger.. så om man kjørte den langs veien og ga gass merka man det ikke.. bare på tomgang og ved cruising (ned mot 1100 rpm) men må merker man en form for rykking hele veien når motoren belastes og når man ruser den lugger den også litt på veien opp..

 

Spørsmålet mitt er jo om noen kan slenge inn hint.. det som jeg tar som styggeste tegn er at det ikke kommer noen motorlampe.. har kjørt motoren i 10-15 min etter den begynte og prøver og få frem noen tanke..

 

kan det være mulighet for coil? noen sensor? burde ikke motorlampe lyse da? kan legges til at når motoren går reint lukter det reint bensin eksos, men når motoren fusker lukter det "svidd katalysator" (svidd katte :P)...

 

Takker for all form for hjelp.. da jeg virkelig har lyst til å beholde god bilen!

Volvo '93 945 (FT @1.1 bar)

Toyota Hilux '88

 

Mekaniker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår