Gå til innhold

Dieselvarmer ryker noe voldsomt på volvo v50

Ranger emnet


RasleRasle

Anbefalte innlegg

God dag,

 

Opplever om dagen et dieselvarmeren ryker noe voldsomt. Det skjer når flammen slukker når bilen er kald, man hører det poffe i brennkammeret til varmeren og da dør flammen 80% av gangene, og da ryker det voldsomt. Noen ganger klarer den å holde fyr i sakene, og da fungerer alt som det skal. Jeg kjører ca. 12 mil hver dag, så tror ikke det skal sotes så mye på grunn av småkjøring.

Noen som opplever det samme? Skal ha 120.000km service på bilen i vår, og lurer da på om jeg skal få fikset varmeren i samme slengen, eller om jeg skal ta varmeren selv før den tid. Forstår at det er mange deler inni varmeren, er noe usikker på hvilke ting som er defekt, hyggelig om noen har noen tips til meg på dette, evt hvor mye det koster å overhale varmeren.

Mange takk,

\\rR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, defekt varmer. Trolig høl i hele dritten, det er en normal fail på Volvo diesel. Har sjøl en V70 D5 med samme feil. De tar kr. 8.000,- for byttedel + jobb på verksted. Byttedel(hele brennkammeret) koster SEK 2.500,- på svensk Volvoverksted. Legg til 2-4 timers jobb og du har godt timesbetalt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skal sende en mail til 'mitt' verksted, som jo tilfeldigvis ligger i sverige.

Det koker i utgangspunktet litt i toppen, siden jeg må betale 13.000,- nok for service. Det kommer da ene og alene av at siden jeg har partikkelfilter og liiten stusselig motor, så blir det tilsatt et aditiv fra en ekstra liten tank en gang i blant for å brenne ut av partikkelfilteret, ettersom motoren ikke klarer å generer høy nok eksostemp. Dette fantastiske lille additivet etterlater seg aske i partikkelfilteret, slik at hele filteret må byttes på rundt 120' og additivtaken må etterfylles på hver 60'. Fantastisk.

Poster tilbake når jeg har fått pris fra verksted på deler og jobb:=)

\\rR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår