Gå til innhold

Min bruksbil, Alpinhvit E36 318i

Ranger emnet


Eksos

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle slenge inn noen bilder av bilen min her, samt litt info om hva som er gjort, og hva som skal gjøres :)

 

Solgte min gamlebilen min fordi det ble for mye vedlikehold for en som egentlig har nok å gjøre, samt at det var litt for gale å bruke en slik bil som bruksbil.. Om jeg angrer? JA!

Menmen, for sent å angre seg nå, blir heller å kjøpe en sprek 2-hjuling til sommeren tenker jeg 8)

Her er gamlebilen min :

DSC_0545-1-1.jpg

 

Kjøpte bilen for ett år siden, da så den slik ut :

IMAG0087.jpg

IMAG0088.jpg

 

Nye baklykter ble montert omgående, samt at jeg tok av bakfanger og lista over skiltet for å lakkere litt :)

DSC_0823-1.jpg

 

Monterte ny framfanger (midlertidig front, monterte ikke grøftelys osv, men det kommer straks ;) )

IMAG0116.jpg

 

Leverte inn bilen til en bilpleier for å få en skikkelig seterens:

IMAG0134.jpg

IMAG0136.jpg

 

Slik ble bilen med litt lakk bakpå, også monterte jeg M3 sideskjørt og en liten spoiler på bagasjeluka:

IMAG0174.jpg

 

Kjøpte meg originale M3 hjul til sommeren : (proppene i sideskjørta ble montert senere på dagen, men har ikke bilder av det..

DSC_0845.jpg

DSC_0840-1.jpg

 

Nye parklys-pærer, blir ikke angel eyes her slik som på alle andre E36'er :)

IMAG0342.jpg

 

Eksos-tut

IMAG0451.jpg

 

 

Har også tatt full service på bilen med filterbytter, oljebytter, byttet alt som er av reimer, samt at alt på tennings-siden er nytt :) Småting som stabstag-fester, lenkearmer osv. også byttet, men det orker jeg ikke ramse opp..

 

Videre kommer jeg til å montere senkesett på bilen, samt montere en skikkelig frontfanger..

Mulig det også blir noen småting, men orker ikke legge så altfor mye i bilen..

 

I mårra er det Eu-kontroll, spent på hvordan det går!

Endret av Eksos

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slengte inn bilen på kontroll uten å gjøre noe mer enn å stramme håndbrekket, forventa en skikkelig liste over ting som måtte forbedres, men fikk bare annmerkning på bremselys å skiltlys :D Kjekt! Skulle naturligvis fiksa slikt før kontroll, men men..

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilene er rettet på nå (var ikke bare bare), deilig følelse! Er grei bilen, men noen show bil er det ikke, og det kommer den aldri til å bli :) Kurrant bruksbil med hengerfeste slik jeg får fraktet cross-sykkelen frem og tilbake fra banen :P

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan kanskje oppdatere litt her da..

 

Monterte senk og fikk på sommerhjula.. Fikk også lakka oppigjen fram og bakfangeren i riktig farge..

IMAG0551.jpg

IMAG0564.jpg

 

M3 lister... desverre står der M3 og ikke bare M...

dcg49mlkmaol5s81twat.jpg

 

Monterte litt gul folie på lyktene, ble nice! Det eneste bildet jeg har av dette er kombinert med russens herjinger...

225389_10150188764914033_664694032_6917994_7049534_n.jpg

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen fjerner det verste savnet etter stor motor, men hadde naturlignok ikke takka nei til større motor fordiom :P

 

Takk for det Dr_S! M-lister er montert, du ser det litt på siste bildet der.. Ang. lakk så tror jeg originalspeila er mer nøytrale i sortfargen, ikke noe vits å vise frem de firkanta kjedelige speilene.. Men, har lyst på hvite M3 speil ja ;)

- 1991 E36 3xxi

x 1986 E30 327i

- 2003 Yamaha Yz125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår