Gå til innhold

hvilken forsterker ? trenger hjelp

Ranger emnet


havatt

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe 2 kenwood KFCW 2512 10tommere på 1000watt..

åsså lurer jeg på hvilken forsterker som er det beste valget. da tenker jeg på mono eller flerkanal watt osv. :)

og til en fornuftig pris.maks 3 lapper.

budsjettanlegg...

 

hvis noen kunne hjulpet mg hadde det vært SUPERT...

takker for alle henvendelser :spin :spin :spin :spin :spin

bensinforbruk under liter'n e femi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til subene?

På modellnummeret du oppgir, får eg ein sub med enkel spole på 4ohm og 300w

Stemmer dette, er det berre å finne ein monoforsterker som kan levere ca 600w i 2ohm

 

Dynabel har f,eks Alpine MRP-M1000 på salg no.

Dynabel BF4501 skal nok klare brasene og

http://www.dynabel.no/shop/

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det same suben og det er ein 300w sub. (makseffekt blir ikkje brukt til anna enn å reklamera for ein sub til alle som ikkje har peiling)

Dei 2 forsterkerene eg prata om, holder i massevis til 2 suber

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller hva med denne comboen: Alpine SWR-1042D 10" 2x4ohm og Alpine MRP-M1000 1x1000W. ? :spin

 

Da blir det 1000w på subene, men forsterkeren er oppgitt til 600w

 

Konklusjon: Dette passer ikkje so bra

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.du trenger en forsterker på 1000w rms eller mere i 1 ohm eller 4 ohm.billigst og kjøpe en som er 1 ohm stabil som f eks denne http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=362&subgid=363&wwwalias=dynabel&pid=1957 bedre med større enn mindre.en får vel aldri stor nokk forsterker.er lomme boka som bestemmer og hvor mye en vil gjøre ut av det.mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO! I en bil så har ikke WATT så mye å si hvis det ikke står oppgitt i RMS! Watt er bare et teit navn som ikke har noe å si... Kjøp deg en forsterker på 600 - 800 watt så kjøper du en kondensator og 50 mm strømkabel så kan jeg love deg det blir trøkk! Med 1 basser.. Skal du bruke begge så finner du en forsterker med høy uteffekt også bruker du 4 - 6 mm høytaler kabler. Også spørs det hvor kraftig batteri du har i bilen. Kjøp et celle batteri på 650 - 850A. Var sånn jeg startet selv.

 

Nå har jeg en 50 farads kondensator, 4000 watt RMS forsterker å 2 12" på 2200 RMS hver, 60 mm strømkabel og 2250 A batteri til anlegget! DET spiller......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO! I en bil så har ikke WATT så mye å si hvis det ikke står oppgitt i RMS! Watt er bare et teit navn som ikke har noe å si... Kjøp deg en forsterker på 600 - 800 watt så kjøper du en kondensator og 50 mm strømkabel så kan jeg love deg det blir trøkk! Med 1 basser.. Skal du bruke begge så finner du en forsterker med høy uteffekt også bruker du 4 - 6 mm høytaler kabler. Også spørs det hvor kraftig batteri du har i bilen. Kjøp et celle batteri på 650 - 850A. Var sånn jeg startet selv.

 

Nå har jeg en 50 farads kondensator, 4000 watt RMS forsterker å 2 12" på 2200 RMS hver, 60 mm strømkabel og 2250 A batteri til anlegget! DET spiller......

 

 

Håper du tuller nå?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO! I en bil så har ikke WATT så mye å si hvis det ikke står oppgitt i RMS! Watt er bare et teit navn som ikke har noe å si...

 

Er vel egentlig ingenting som heter Wrms, men bruker man for liten forsterker så er det stor fare for å clippe signaler. Og det er vel hvor bra kassa er(og plassering), som bestemmer om det spiller bra eller ikke?

 

ang kondensatorer:

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=5992&highlight=kondis+gang+alle

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=9620&highlight=kondis

ang. rms-watt hysteriet ditt

http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=3036&highlight=myter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår