Gå til innhold

Vurderer kjøp av Tahoe, men...

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hallois. Ser det allerede er en tråd her om dette, men den er gammel, så prøver en ny en.

Jeg er skikkelig sugen på en Tahoe, har ikke sett noe spesiellt etter denne bilen, da prisen har satt en effektiv stopper for mine drømmer.

Men, prøver å skaffe meg en i 50-80000 kroners-klassen,det skal jeg klare, ser at det er noen biler til salgs rundt den prisen,så da selger jeg min volvo 850, og jakter på en Tahoe.

Er en ivrig fisker, så blir mange turer, også på ulendte veier, så trenger en skikkelig trofast bil som tar meg fram dit jeg skal,sommer som vinter, med komfort, krefter og sikkerhet.

Bilen skal være en diesel fra 94 mod-helst nyere.

Har c1-lappen.

Det jeg lurer på er :

Er det noen modeller jeg skal styre unna?

Er det noen standar-svakheter med disse bilene?

Må de på eu hvert år?

Fra hvilken mod er det påbudt med fartsperre?

Gjør det noe om de har gått langt/driftsikre?

Ellers tar jeg gjerne imot så mye info som mulig!

En bekjent har en 2004-5 mod, og skryter disse bilene opp i skyene.

Håper noen kan hjelpe meg på veien mot Tahoe-kjøp!

På forhånd takk!

Endret av Pitbull-Terje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hallo! Jeg hadde en 1997mod som var gått 200.000km og var veldig fornøyd med den. hadde den 1år ca og kun byttet vakuumpumpe. God å kjøre og god til å ta seg frem (gode dekk!!!) med girvalg 2 høy, 4 høy og lav gir der lavgiret også låser av akslingene slik at du har sperre. Tenker du å kjøpe dieselen har jeg hørt at dieselpumpen og driveren til denne er en svakhet som fort koster mye peng (40.000kr har jeg hørt uten å si noe 100% sikkert). Ellers er 6,5L TD en steinknuser av en maskin som bare går og går (av min erfaring hvertfall). Jeg fikk tips om å blande 1L 2-taktsolje i hver fulle tank for å smøre dieselpumpen. Det gjorde ihvertfall at den ikke røykte så mye når jeg tråkket til på gassen og den bråkte ikke så mye når den ble startet kald. Denne utgaven fikk du helt frem til år 2000 så hvis du kjøper deg en som er klasset C1 ville jeg tatt turen innom biltilsynet for å klasse den ned til personbil. Det koster deg rundt 400kr for en time og du slipper unna med doble bompenger og EU-kontroll hvert år (personbil er 2-hvert år). Det er med forbehold om at vektlappen er forsatt i døren på førersiden. Der står de originale vektene på bilen og jeg har hørt at hvis du ikke har denne så kan du bare glemme å få den igjennom. Fartsperre tror jeg kom etter 2004 eller 2005. Det var litt av min erfaring så håper det var til hjelp :)

Don't Just Turn Heads, Create Whiplash !!

 

- 2007 Volvo V70 D5

- 2006 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår