Gå til innhold

Audi A4 med vraka frontfanger

Ranger emnet


petmyh

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Klarte i dag å komme litt for fort inn i en rundkjøring og seilte dermed rett ut på andre siden. Kjørte da rett i en snøhaug og moste hele frontfangeren. Den vrei seg løs på høyre side og sitter nå ganske skjevt. Pluss et knust blinklysglass.

 

Har vært inne på mekonomen og sett på priser på ny fanger, men der sto prisen i 0,00 kroner :P Så ikke mye til hjelp. Jeg kom ganske godt oppi haugen, er det stor sjanse for at noe under bilen er ødelagt? Motoren høres veldig fin ut, og bilen går som en kule :)

 

Noen som vet noe om pris for ny fanger? Og om det isåfall er ulakkert og hva slikt kommer på i tillegg?

Og har også knust høyre blinklysglasset, er det mulig å bare kjøpe nytt av dette, eller må hele feste og pæra og alt byttes? (for dette henger vel ikke fast i hele hovedlykta) :O

 

Skjønner at å sette pris på sånt er vanskelig, men ville bytte fanger og blinklys vært mulig å gjort på egenhånd? Eller må dette kontrolleres og stilles inn på verksted etc?

 

Kjører forresten en Audi A4 sedan, 97-mod 1.6L

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spring på huggeren og hent en brukt, er du heldig får du samme farge som bilen din har :)

Blinkelyset er bare å bytte, tar omtrent 30 sekunder :p

Først må du skyve en "stang" ut av posisjonen sin, så under denne stangen er det et slags klips som du dytter litt ned, så er det bare å ta ut blinkelyset :)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Takk for svar :)

 

Bra tips, skal se om jeg finner ett huggeri i nærheten :) Selve monteringa av frontfangeren, ville det vært mulig å gjort selv? eller er det kanskje ikke så dyrt å la et verksted ordne det? Kan jo være et herk å få av den gamle xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stasjonsvogn og sedan skal vel ikke nødvendigvis tilsi at fangeren er ulik i alle fall.

Min er også ganske mørk blå. Fargekoden står på klistrelappen som er i serviceheftet. Det er også minst en i bilen, mye trolig i bagasjerommet. På avant lå den på gulvet ved siden av reservehjulsbrønnen. Den ser sånn ut:

th_IMG_0125.jpg

Fargekoden på denne er da altså LY5L

Her er et bilde av bilen

th_IMG_0980.jpg

 

Jeg skal forsøke å finne ut om denne kan passe på din, om du er interessert i den? må evt orden frakt da, ettersom jeg bor i trøndelag.

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut, skal nordover om en par ukers tid selv, så det ordner vi nok.. Skal sjekke fargekoden når jeg får mulighet... Det var ikke lyktespyling på den gamle ihvertfall, så vidt jeg vet :P Så regner med at det skal gå bra uten på den nye også?

 

Sikker på at disse passer hverandre? For passer den ikke er det lite vits i å kjøre mange mil for å få tak i noe ubrukelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall likt på C4 karroseri mellom sedan og avant.

Skal sjekke ut så vi er helt sikker om du vil.

Det er for lyktespyling, men det skader ikke med det, sånn som de salter da!

Når skal du eventuelt nordover, og hvor langt nordover?

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C4-karosseri? Så vidt jeg vet kan jeg huske jeg har B5? Gjerne sjekk ut dette hvis du vet hvordan.

Lyktespyling er bare fint :)

Har planer om en tur til Trondheim? Så da er det vel ikke så langt igjen kanskje? Men først vil jeg vite at delene passer og riktig farge, så skal sjekke dette så fort som mulig :)

 

Du har vel ikke tilfeldigvis høyre blinklys og eventuelt frontlykt? som vil passe til min bil? isåfall må jeg kanskje ha begge? Vet ikke om det er likt i det hele tatt, men kan jo være greit hvis du selger billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontlykt/blink er solgt allerede.

C4 var for sammenligning bare, det er snakk om b5 her ja.

Flere som bekrefter nå, så da er det nok fargekode som avgjør.

Trondheim er ca 12 mil sør for meg, men det ordner vi glatt!

 

Sjekk fargekode, og ta kontakt på PM du, eneste som må avgjøres da er pris ;)

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår