Gå til innhold

Bygge om Civic til VTEC turbo?


wicked_240

Anbefalte innlegg

hei jeg har en 92 honda civic 1.5 den er helt orginal men jeg vil gjerne bygge den om til 1.6 VTEC turbo

 

først vtec trenger ikke turbo om jeg ikke får det gokjent. men problemet er at jeg har ikke peil på sånt som gokjenning å slik, noen som vet om denne modellen kommer med det orginalt i noen civicer? slik at jeg kan muligens få det på en papir et eller annent sted?

 

OG jeg skulle gjerne ha byttet til skiver bak også? hater tromler:P men noen som vet om dette også er mulig?greia er jo at jeg må ha alt av papir å slik før jeg søker om det...

 

vist noen kunne kanskje gitt meg no tips på dette så hadde det vært SUUUUPERT...

 

hele bilen skal bygges om men vil ha ALT gokjent før jeg gjør det:P

 

håper noen vet no om dette å kanskje noen har gjordt det samme med sin civic..

 

hilsen Therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får civic godkjent både med 1,6 160hk motor og intergra motor 1,8 190 hk (trenger dokumentasjon fra hondaimportør). om du får det godkjent med turbo er usikkert så kontakt biltilsynet og få skriftlig tillatelse før du begynner turbobygg.

men det har blitt godkjent civicer med turboer før så det skal nok gå.

du må og ha nytt understell med skivebremser bak, VTI bremser fremme og stabstag øvre fremme.

alt av sånt understell er bolt on stortsett siden det er bare å ta fra en 1,6 ESI eller 1,6 VTI, men må vel lage til noe bremserørgreier uten å si det for sikkert.

Endret av wildstyle

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår