Gå til innhold

Blir ikke varm..

Ranger emnet


JørnV

Anbefalte innlegg

Jeg har 1,9tdi motor i octavian som heller ikke holder så godt på tempen. Parkerer jeg med motoren i gang etter den har nådd driftstemperatur, så daler nåla sakte nedover.

Dette gjelder dog kun når det er -10 eller kaldere ute.

 

Termostaten er skiftet.

 

Forklaringen jeg fikk fra min Skoda mekaniker var at disse motorene er designet for å gå så magert/bruke lite drivstoff at de genererer veldig lite varme.

Eneste "løsning" var å dekke til grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotorene til vag har veldig lite rest varme. Ved tomgang og køkjøring vil du antagelig vis ikke se noe utslag på temp. måleren.

Men, tar du en tur på motorveien i rundt 100, skal temp gå ganske fort opp til 90.

 

Jeg har selv vag tdi, og kjenner igjen det du beskriver. Men slik er nå engang disse motorene :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg var på Møller og fikk tatt en sjekk av bilen hovedsaklig på grunn av denne saken + et par andre ting så jeg var litt spent på ettermiddagen da jeg skulle hente den igjen..både på pris og resultatet av kontrollen:-)

 

De byttet sirkulasjonspumpe på webastoen og den gikk på garanti så "saken er biff" sa de..men hva skal dere ha for kontrollen ellers da spurte jeg og fikk til svar at "ettersom jeg hadde bestilt et sett tekstilmatter i samme slengen så var det greit..ingen kostnad for meg:-)

Da ble jeg positivt overrasket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår