Gå til innhold

Mister fart-gassen "funker ikke". Luftmengdemåleren??

Ranger emnet


Mirri

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått et nytt problem med denne møkkabilen min :P Kjørte på motorveien på lørdag, var sikkert oppe i 100 kmt da bilen plutselig bare "slapp taket". Mistet all farten, som om jeg slapp gassen. Trykte gasspedalen helt inn, men den reagerte ikke, til den plutselig rykket til, og "fungerte" igjen. Men dette gjentok seg heeele tiden. Ble jo livredd og mest flau kanskje, da jeg var sikker på at jeg kom til å stoppe helt, og i tillegg på motorveien. Kom meg heldigvis av motorveien og fikk stoppet. Visste ikke hva jeg skulle se etter, hva som kunne være galt. (Er jente vet dere :P )

Klokken var da også 07 på morgenen og hadde ikke noen å kompiser å ringe til akkurat da. Men jeg kjørte nå videre. Da la jeg ikke merke til det mer. Kjørte sikkert i en halvtime uten at det skjedde igjen. Jeg er jo veldig skeptisk til å bruke bilen nå, for er redd det skal skje igjen. En kompis av meg mente det kunne være luftmengdemåleren. Men jeg vet ikke?

Er det noen som vet hva som kan være galt?

 

JA jeg hadde bensin på tanken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, snakket med min far ang bensinfilteret, og han husket ikke når det ble skiftet sist.. Han har hatt bilen i 6-7 år før jeg fikk den for et halvt år siden..

Men om det er bensinfilteret, vil det kunne skje periodevis da? For nå har jeg kjørt bilen i snart 1 uke etter det skjedde, og det har ikke skjedd igjen! Men føler det rusker litt, men også være psykisk, siden jeg vet at noe er/har vært galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en bmw e46 320td med samme problem som du har, har byttet dieselfilter, men bilen går helt bra og vanlig helt til den nermer seg 120 da er det akkurat som man slipper gassen, dør helt ut, har du finni ut hva som var feil med bilen din ???

 

Kim Lysen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som er bilmekaniker, og han mener det også kan være at dette problemet ikke "slår inn" før man kommer opp i fart ja. Siden jeg ikke har opplevd det igjen siden jeg kjørte på motorveien den gangen. (Har kun kjørt i 50-60 etter det, uten problemer)

 

Han sier det kan være noen slanger (?) inne i motoren som er begynt å råtne/bli slitt og ødelagt, og disse blir strekt ut siden motoren vrir seg jo høyere fart du kommer opp i, ergo, det kommer rifler/hull i disse råtne slangene, og motoren får falskluft, og da kan dette skje.. sier han! Jeg VET at jeg har en rift i den ene slangen, men den fikset vi, så jeg vet ikke om det fins flere en plass, og om det er dette som virkelig er problemet!

Det kan ikke være bensinpumpa da? Har hørt det også kan være et alternativ :S

Men jeg håper egentlig det er noe med disse "slangene"..

 

Dette er jo ikke det eneste problemet jeg har. Jeg har så mange problemer med den bilen at jeg river meg i håret hver dag. Den ble EU-godkjent i oktober, og siden da har jeg hatt 6-7 problemer som måtte bli fikset. Men dette med farten, det er det værste. Jeg tør jo ikke kjøre fort lengre, og det er jo hele gleden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har fått fikset problemet ditt, men tror alle over forslag er mulig. Dette problemet ligner mye et problem som Renault megan hadde i de tider, det går en slange fra innsugsmanifoilen til en atmosfæretrykk måler (map) som sprekker, når motoren vrir seg åpner sprekken seg og motoren trekker "falsk luft". Du kan jo sjekke slanger på innsugmanifoil. Disse slangene er som regel tynne svarte gummislanger :)

 

Forhendværende bilmekaniker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil også tro det har noe med disse slangene å gjøre. Siden jeg har hatt problem med en slange tidligere, og da hompet bilen veldig. (som jeg forresten kan kjenne svakt nå også)

Men hvor denne slangen på innsugmanifoil ligger........DET vet jeg ikke :P jeg får bare se på alle slanger jeg finner :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår