Gå til innhold

Kunne noen hjulpet meg å modde noe på min Opel Vectra B? :)

Ranger emnet


HeadZone

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Kunne noen gjort meg en stor tjeneste ?:)

Hadde blitt evig takknemlig!

 

Lurer på å kjøpe meg nye felger på bilen, men så vet jeg ikke helt hvordan det vil se ut. Vil gjerne se hvordan bilen blir med nye felger før jeg kjøper, så jeg ikke blir misfornøyd.

 

Så spørsmålet mitt er om noen kunne sette disse felgene på bilen min ? :)

 

Lurer på 18".

 

Hadde også vært herlig med litt senk og litt soting av siderutene forran også:)

 

Supert om noen kunne fikset dette for meg hvis det ikke er for mye jobb!

 

 

Mvh Joakim :)

post-58058-13804853153163_thumb.jpg

post-58058-13804853153231_thumb.jpg

Opel Vectra 2001 Modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var et ganske lite bilde, og fant ikke stort av donorfelger i høy kvalitet heller. Hadde jeg moddet inn de du la med, ville det sett ganske teit ut. Det mangler alt bak felgen, og da må man i så fall sette inn kaliper og bremseskiver selv, og det er mye arbeid. Så fant noen donorfelger på en annen bil.

Vectra_B.jpg

 

Ble seende greit ut det. Vil nok fylle hjulbuen endel mindre i praksis, men uten god kvalitet på felg/dekk og hovedbilde, var det enklest slik. Sotet ruten forran også. Tok ikke ruten venstresiden forran, det ble litt komplisert, og den er jo også innenfra og ut, og god soting skal ikke sote noe særlig fra innsiden og ut.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vectra_B_2.jpg

Redigerte heller inn bare felgene, og senket bilen etterpå. Det ble seende langt bedre ut, og etter all sannsynlighet også ganske realistisk. Tror nok gjerne felgene ble litt lyse. Legger ved en versjon med mørkere felger også. Siden det er mye baklys på bildet, vil det være mer realistisk opplyste felger.

Vectra_B_3.jpg

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 1,8 Turbo Quattro er ikke dumt. Kommer selvsagt an på årsmodell. Det første karosseriet begynner å bli litt gammelt, men fortsatt pene biler også med det karosseriet, gjerne da litt stylet. I så fall ville jeg satset på 1,8TS utgaven. Denne har K03S turbo fremfor K03, S'en holder bedtraktlig bedre på trykket, og man får dermed inntil 230HK ut av motoren, uten å bytte deler. Chiptrim gir normalt fra 215-230HK alt etter hvilken leverandør man velger. K03 turboen er ikke god for stort mer enn rundt 190HK på 1.8 maskinen. Quattro er jo også uslåelig på vinterføre. Det folk flest kaller firehjulstrekk er bare en vits i forhold. Det aller meste som leveres er helt uten sperrer, og da står man enkelt fast. Quattro er sperret i alle bauer og kanter, og med mindre man er nedpå med karosseriet eller man mister veigrepet på samtlige hjul, så vil bilen bevege seg. Dette gjelder også for haldex systemene. Du vet gjerne allerede dette, men tenkte å dele litt VAG erfaring.

 

Det er klart, driftssikkerheten er ikke som på japsebiler, men nå har du jo åpenbart kjørt Opel, som gjerne holder enda mindre enn VAG gjør, så da går jeg ut fra at driftssikkerheten ikke er det du setter i høysete. Kjøregleden er jo stor på tyske biler.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår