Gå til innhold

Skraping fra trommelbrems bak

Ranger emnet


WhiteRaven101

Anbefalte innlegg

Hadde bilen på verksted (Mekonomen) for noen dager siden, for å få byttet trommelbremsene bak på golfen. Grunnen er at når jeg bremser så skraper det veldig fra hjulene bak (kanskje bare venstre bakhjul). Høres nesten ut som ru metall mot metall, som om at bremseskoene er slitt ned el.l.

 

På verkstedet fant de derimot ikke noen andre problemer enn at pumpene måtte skiftes pga at de lakk. Selve bremsene ++ så nesten nye ut, i hvert fall ikke slitt.

 

Hva kan være galt? Hva annet kan skape en slik (ganske høylydt) skrapelyd når man bremser?

 

Alle svar velkomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bremsene så ut som nye betyr det gjerne at de er skiftet i senere tid. Er bremseskoene med tilbehør riktig montert?

Om bilen har stått lenge så vil rustdannelse i trommelen gi lite fine lyder under bremsing. Dette vil forsvinne etter noe bruk.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at alt er riktig montert. De på Mekonomen hadde jo oppe hele trommelen og sjekket, pumpene ble jo byttet. Kan det hende jobben ikke ble skikkelig gjort? For hva annet enn bremsene kan det være?

 

Jeg bruker bilen daglig og har gjort det lenge. Overflaterust tviler jeg dermed sterkt på at det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig lurt ut ja...

 

Til ettertanke: Faktisk prøvde jeg å dra i håndbrekket noen ganger da jeg var ute og kjøre i dag (godt nok ikke på motorveien...). Skrapingen ble faktisk borte! Hvordan er sammenhengen mellom bakbremsene og håndbrekket? Noen forbindelse der?

Endret av WhiteRaven101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår