Gå til innhold

Antispinn Slår inn, Dimmer nærlys.. Håper på forklaring (3 uker gammel dynamo)

Ranger emnet


Shaggy

Anbefalte innlegg

Passat 2002 3BG, TDI 130hk Forrhjulstrekk.

 

Hallo. Når jeg skulle kjøre til jobb i dag tidlig så la jeg merke til jeg at i en oppoverbakke, 1 min etter start, at lysene foran "dimmet" samtidig som antispinn slo inn! kjørte i ca 30 på hus-felt til jeg kom til bakken.

Jeg hadde på nærlys og "grøft lys", "dimmingen av lyset fulgte direkte når antispinn slo inn og vi snakker ca 20% dimming av hva det så ut som.

 

For 3 uker siden røk den gamle dynamoen min og bilen daua, måtte slå av lys for og greie og komme meg opp samme bakken... har ikke hatt noen problemer, men lurer på hva som gjør at lysene svekkes!? Det var en "billig" dynamo i fra før, nå har jeg en Boch dynamo.

 

Kom også på at begge setevarmerene sto på på Fullt! (5 av 0)

Endret av Shaggy

VW Passat 1.9 130HK 02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyset svekkes fordi du bruker for mye strøm, enkelt og greit. Nærlys og og grøftelys trekker nær 20A og bilens resterende elektriske anlegg bruker strøm. To setevarmere på fullt trekker mye. Kupevifta trekker en god del og varmetrådene i bakruta trekker ekstremt mye. Når antispinn slår inn så bruker denne også strøm, og du ender til slutt med å bruke mer enn dynamoen klarer å levere. Resultatet er at lysene blir svakere. Om du i tillegg driver med mye småkjøring så vil batteriet få meget redusert levetid.

 

Skru grøftelysene permanent av og unngå bruk av varmetrådene i bakruta. Vær også litt mer moderat ang setevarmerene, og du vil aldri mer ha problemer ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår