Gå til innhold

Trenger råd og veiledning her! Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Ranger emnet


limtopp

Anbefalte innlegg

For ca 4 mnd siden var jeg uheldig og rygga baki en bil som stod parkert. Bilen min fikk ikke en eneste skramme i lakken, menst den gamle og allerede "shabby" toyota corolla`n fikk en øørliten bulk på bakdøra ( ikke visende, men kunne kjenne en liten bulk) og en sprekke i lakken på bakskjerm på ca 2 cm. Jeg sa ifra til eigeren og han sa han skulle takste skaden og ringe meg. Etter 2 uker ringte han, og taksten kom på 13.000, noe jeg ringte og fikk bekrefta med verksted. Men etter dette hørte jeg ingenting fra han før nå idag 4-5 mnd senere. Da sier vedkomende at han kan gjør det "enkelt" og bare få de 13.000 kontant i handa, ferdig med det! Hva burde jeg gjøre her? Vi har ikke skrivd skademelding eller noe som helst, ingen bilder fra hendelsen heller. Noen tips om hva jeg burde gjøre? litt frustrert akkurat nå.

 

Takker om noen tar seg tid til å svare meg!:)

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hadde gjort, var å si at du kan få f.eks. 5000 i handa, eller vi tar det via forsikringa.

Om han tar det via forsikringa, så får han aldri 13 i handa for å fikse det selv, og er bilen lite verdt, så blir ikke bilen fikset for forsikringens regning, evt. ei brukt dør i rette farga.

Det er jo i din favør å ta det utenfor forsikringa, men denne karen skal jo ikke tjene på en gammel holk.

Men igjen så er det jo du som har driti deg ut og da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hadde gjort, var å si at du kan få f.eks. 5000 i handa, eller vi tar det via forsikringa.

Om han tar det via forsikringa, så får han aldri 13 i handa for å fikse det selv, og er bilen lite verdt, så blir ikke bilen fikset for forsikringens regning, evt. ei brukt dør i rette farga.

Det er jo i din favør å ta det utenfor forsikringa, men denne karen skal jo ikke tjene på en gammel holk.

Men igjen så er det jo du som har driti deg ut og da.

 

Er fullt klar over att det er jeg som har driti meg ut ja;) Men glemte å nevne en kanskje viktig faktor. Over telefon da han ga meg taksten på bilen sa han: "Jeg skal diskutere litt med kjerringa hva vi skal gjøre, så ringer jeg deg opp igjen over helga OM det blir aktuelt å gjøre noe". Synnst det er litt merkli att man da kan ringe nestn ett halvt år senere og kreve inn penger fordi det da feks. viser seg at han plutselig trenger penger? Er dere ikke enig i den?

Ford Mondeo 2,0 GLX Kombi 95 mod

------------------------------------

Volvo 440 2,0i 93 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår