Gå til innhold

Elektrisk feil på håndbrekk?!!?

Ranger emnet


vidara

Anbefalte innlegg

Er den lykkelige eier av en Golf 1.6 stv 2003 mod. Fra tid til annen kommer det 3-4 "feilmeldingpip" fra dashbordet,.. som om noe er galt. Kan såvidt skimte rød lys på "håndbrekklyset" et millisekund før det forsvinner igjen. Det skjer spesielt dersom jeg kjører på svingete og kupért vei og dersom jeg kjører noe "hardt". Kanskje spesielt under sterk oppbremsing og samtidig i en sving. På rette fine strekk i jevn hastighet er det ikke noe problem. Har fått verksted til å prøve å finne feilen uten resultat. Noen som kan gi noen tips til videre feilsøking? Mistenker enten noe med bremsene, eller en elektrisk feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lyset varsler også ved for lite bremsevæske. Så enten er nivået i beholderen for lavt, eller flottøren(sensoren) i beholderen er ødelagt. Ville prøvd å byttet denne da.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har nå hatt flottøren (gul) for bremsevæsken ute til rengjøring. Virker tilsynelatende fint, men var eiret litt i de to kontaktpinnene, så sprayet litt 5-56 og blåste "tørt" med trykkluft etterpå. Reduserte også nivået litt på bremsevæske da jeg syntes dette nivået var litt vel høyt (er fortsatt fint over minimum). Var deretter på prøvetur. Satte hendelsesforløpet fortsatt. Under sterk nedbremsing kommer 3-4 varselsignal (pip). Har lest litt på diverse forum... Kan det her være snakk om at det er en av abs sensorene som er skitten, eller evt. defekt? Dersom den er skitten, vil vag-"computer" fortelle meg hvilke sensor som evt. er dårlig/skitten/defekt? Vil det være mulig å rengjøre sensoren (med vann) delvis ved KUN å ta av hjulet, og ikke bremseskive, eller er dette nytteløst. På forhånd takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår