Gå til innhold

MK2 Prosjekt! Forslag ønsket :)

Ranger emnet


Bergamini

Anbefalte innlegg

Hei Forum!

 

Har nettopp arvet en helt nydelig Golf MK2 fra 1985. Gått i underkant av 130 000 og kjørt veldig forsiktig. Regner med at en del av hestene har forsvunnet pga alderdom, men bilen er kjørt meget pent gjennom årene.

 

Sitter en 1.6L motor i bilen og har ikke noen justeringer fra orginalt oppsett bortsett fra en kliss ny clutch som blir satt inn mens jeg skriver dette innlegget.

 

Jeg er meget interresert i bil og gleder meg til å leke litt med bilen, men er litt redd for monsteret ved navn statens vegvesen! Er derfor litt usikker på hva jeg kan gjøre med motor og generelt hele bilen uten å gå på en smell hos vegvesenet.

 

Hovedfokuset mitt blir på å stive opp bilen helt. Ikke nødvendigvis senke bilen masse, men litt for at bilen skal sitte max på veien. Hva slags fjærer/dempersystem er det å anbefale? Og hvordan er det med "Swaybar", hvor får man tak i det evt pris?

 

Så er det det med motor og effekt da:

Jeg har en 1.6 under panseret allerede, litt gammel og har garantert mistet noen hester, hva kan man gjøre i dette tilfellet?

 

1) Bytte motor? Hva kan jeg bytte den i, hvor får jeg tak i den og hvor mye koster den?

 

2) Bygge videre på eksisterende motor?

Hva kan jeg gjøre med den jeg allerede har? Den er registrert på X antall hester fra før - hvis jeg øker effekten, hva må jeg gjøre for å omregistrere den etc? Hvor mye kan jeg øke effekten med før vegvesenet ikke vil godkjenne det etc?

 

Og hva burde jeg gjøre eventuelt med hensyn til oppgraderinger? Luftinntak, filter, eksos?

 

And now, now what?

Alt av tips om hva jeg burde gjøre med bilen av mekaniske forslag og tips med hensyn til vegvesenet blir satt stoooor pris på.

 

På forhånd takk,

Bergamini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo lest litt på Golf2 forumet om ka folk har gjort der, å godkjenning osv. Men Hvis du er ut etter stor motor, så ville eg heve en G60motor i eller en Gti 16v. Dette blir godkjent hos biltilsynet, må bytte til Gti/Corrado bremser og et par ting til. Dette står det og om på Golf2 Forumet...

 

Sleng ut noen bilder vel? :) Utseende messig så lika eg Golf2 me 90fangere og/eller Rs2 fangere.. Å ikkje gløm Golf2 Rallye :D *sikle*

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 2 me rs2 fanger å Rallye lykter.. Denne står det og en G60 maskin i som er ombygd fra kompressor til Turbo :D

 

10441d1057504094-golf-2-g60-turbo-int-winner-of-vw-audi-02.jpg

 

Her har du en Golf2 Rallye!! :D Mangler bare å sette på runde lykter så e den en vinner ;)

 

golf2rallye_blu_in1.jpg

 

Noen inspirasjonsbilder :)

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få laste opp litt bilder av bilen for å vurdere forslag for bilen.

 

Nesten alt du forandrer på bilen bør det skrives i vogkortet så da må bilen vises på Svv.

Men om du kan bytte motor ? ja men det krever en del andre endringer.

Du kan sette inn alle motorer som kom orginalt i golf 2, alt passer rett inn.

 

det er mye mer å si egentlig men litt usikker hvor mye penger du er villig til å legge inn i denne bilen.

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår