Gå til innhold

Vurderer kjøp av ignis

Ranger emnet


legacy 2,2

Anbefalte innlegg

som topic sier vurderer kjøp av suzuki ignis 1,3 4wd ca 2002 model.

står mellom en slik eller daihatsu yrv/sirion.

 

noe spesielt man skal se etter på ignis,rust,problemer etc?

hvoran er 4wd systemet ,greit nok til vinter vestlandsveier?

er for tiden vant med subaru som er overlegen på vinterføre..

hvoran er 1,3 utgaven en treiging eller en kvikking forbruk etc?

 

kom med innspill hvis dere har erfaring med disse bilene evt anbefaling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YRV er visst utrolig trang.

 

Ignis er en liten bil den også, 1,3 literen gjør jobben sin greit, og ikke noe mer, som man forventer av en 1,3.

4WD er viskose, og fungerer helt greit, men kan nok ikke sammenliggnes med Subaru.

 

Problemer med dem er vel rustne bremser, hjullager foran(og litt bak) og ellers ganske lite.

 

Alt i alt gode biler, men komfort er ikke akkurat i overflod.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare nevne at det har vært en del problemer med girkassene på ignisen. Så anbefaler at du hører etter ulyder ved prøvekjøring. Så lenge du ikke hører noe unormalt så er det ikkenoe problem. Ellers er det hjullager som blir nevnt over her som det har vært mye av. Spesielt bak. Ellers lite tull.

 

Men ignis er en veldig grei liten 4wd, og 1,3 funker helt greit. ikkenoe rakett, men grei til sitt bruk :) Og syns 4wd systemet fungerer helt greit. Jeg har aldri hatt noen problemer med det jeg har kjørt..

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært borti det??? what... Jeg jobber hos hovedimportøren idrammen, vi har hatt veeeeeeldig mange girkasse overhalinger. Spesielt lageret på inngående aksel. Samme problemet som er med swiften. Men nå går det x antall kommune biler her, så vi har veldig mange av disse bilene. er ikke sikkert det går like mange biler der du er. ikke vet jeg :)

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår