Gå til innhold

Nissan Skyline - Lover og regler

Ranger emnet


mysterio90

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper en Nissan Skyline i Norge som ikke har norske skilter og ikke har betalt engangsavgift osv. Har jeg lov å kjøre den bilen ut av Norge på en lovlig måte?

Hvordan blir det hvis jeg skal kjøre bilen hele veien til Russland?

 

De som importerer Nissan Skyline fra Japan til Norge? Hvor mye penger er det de bruker? Er dette billig biler i Japan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, er du seriøs?

 

On topic: Hvorfor ringer du ikke bare Statens Vegvesen? Tipper du bare får masse merkelige svar her inne uansett.

 

Du er klar over at man må ha (gyldige)skilter på biler i Norge for å bruke de på veien, sant? Også lurer du på, i din egen tråd, om du kan kjøre en bil som verken har skilter og ikke en gang har blitt fortollet?!

Endret av user_name
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkway: Er DU seriøs? :D Neida, men han sa ingenting om fortolling eller ei. Er denne billigbilen tatt inn av en av de som bruker mye penger på å importere fra Japan til Norge vil jeg anta at de videreselger den ferdig fortollet. Og hvis du møter opp på uvesenets kontor med en formodentlig "norsk" Skyline og ber om en enveisbillett vekk herfra er jeg rimelig sikker på at du får det, selv om de neppe fornekter seg og spanderer på deg. :cab

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha betalt engangsavgift for å kjøre på prøveskilt. Den må kun være momset. Det eneste de trenger er merke, modell og chassisnummer. Jeg tar prøveskilt på min uregga AE86 rett som det er. Velg flytting som type prøveskilt og strekning.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha betalt engangsavgift for å kjøre på prøveskilt. Den må kun være momset. Det eneste de trenger er merke, modell og chassisnummer. Jeg tar prøveskilt på min uregga AE86 rett som det er. Velg flytting som type prøveskilt og strekning.

 

er litt usikker på om det kommer til å være like lett framover, men kjenner eg biltilsynet rett så vil det nok være forskjellig fra stasjon til stasjon=P

1995 Honda Civic VTI Coupe (sommerbilen) http://www.bergen-gatebilklubb.no/forum/index.php?topic=1640.0

1986 Mercedez 190E 2,0 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ikke skyt meg her, men:

Det er vel bare en myte at Skyline er "uregistrerbar" i norge.

De nyere GTR er ikke mulig, pga "utslipp per liter" (altså for høyt CO2 utslitt per liter's cylynder).

 

Om du velger 'eldre' skyline så må du bare ha penger nokk til førstegangs registrering å finne et forsikrings selskap som vil ha deg. Men som PW sier, ring statens vegvesen.. :) Eller mail.

2001 - Toyota Rav4 2.0

1992 - Honda Civic (sedan)1.5 LSI (solgt)

1994 - Citröen Xantia 2.0 (solgt)

1995 - Citröen Xantia 1.8 (vraket)

1984 - Opel Ascona, 1.3 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår