Gå til innhold

Seat Leon Scirocco

Ranger emnet


Terondo

Anbefalte innlegg

Er ganske ny i gamet her, så poster min første bilmod.

 

Leon_Scirocco_720.jpg

 

Utgangspunkt:

1999 Seat Leon (gul), avbildet oppe i høyre hjørnet.

 

Benyttet Volkswagen Scirocco front, og noen feite felger fra en annen Scirocco.

 

Må si jeg ble greit fornøyd, med tanke på at dette var noe jeg aldri hadde forsøkt før. Skal jobbe litt videre på prosjektet.

 

Dette er planlagt

  • Sote ruter
  • Karbonspeil
  • Senk

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettes ikke dårlig. Keep up the good work! :)

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dette var min første mod. Gjort på en kveld. Hadde ikke tatt i den type arbeid før. Så har noe smårusk som kunne vært bedre, sånn sett i etterkant.

 

Lakken på denne fangeren ble tilpasset med å stille hue på den blå fangeren jeg la til. Deretter, for å kompansere for den noe ugjevne fargen som da ble på fangeren, la jeg oppå et lag med lyseste gul, jeg fant på bilens front, til mørkeste gul. Og så var det litt smudging og dilldall for å få det til å passe bra.

 

Fangeren fant jeg på en Scirocco som hadde sånn ca. samme vinkel som Leon'. Må ta fra eksisterende biler, ellers er det så mye som mangler, som man finner bak delene på bilene, men ikke på delene. Så jeg pleier å google etter biler, velge store bilder, for å heller krympe delen, enn å forstørre. Forstørre blir aldri bra. Fargen spiller liten rolle. Det meste kan rettes i photoshop. Eneste problemet er vel at man gjerne mister litt kontrast om man går fra sort til hvit del o.l.

 

Gode mods trenger endel egentegning. Det er i alle fall min mening. En god mod skal se ut som om den er ekte. Og da må man holde seg innenfor det som strengt tatt er mulig å gjøre med en bil.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har allerede forsøkt med noen polakker som lager styling, men de hadde ikke planer om å lage mer til Leon. Synes også resultatet ble såpass bra at det ville vært bra å fått det til på min egen Leon. Det er for så vidt mulig Scirocco fangeren passer i bredden. I så fall er det jo teoretisk mulig, om man er flink til slik virkelighetsmodding.

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har allerede forsøkt med noen polakker som lager styling, men de hadde ikke planer om å lage mer til Leon. Synes også resultatet ble såpass bra at det ville vært bra å fått det til på min egen Leon. Det er for så vidt mulig Scirocco fangeren passer i bredden. I så fall er det jo teoretisk mulig, om man er flink til slik virkelighetsmodding.

 

Kjøp en Scirocco og sett Seat-merkene på den. ;) :wonder:

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår