Gå til innhold

Motorvalg i Impala

Ranger emnet


holm1

Anbefalte innlegg

Søker litt hjelp her da jeg har relativt lite kunnskap på området med chevrolet motorer. Saken er at det i dag sitter en 283 motor i bilen(65 modell), denne har jeg nå planer om og bytte ut. Det jeg har sett for meg av muligheter er en ny long block 350 eller 383, brukt LS1 motor eller en brukt 454. Hva ser dere av fordeler og ulemper med de forskjellige valgene?

 

Har kommet over en LS1 motor, og må si det frister litt med en "nyere" motor, men som nevnt tidligere har jeg ingen kjennskap til sterke og svake sider ved motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er igrunn opp til lommeboka di spør du meg, ingen av de motoralternativene der er å forakte, siden du har en 283 fra før, er det kanskje lettere å gå for 350-383 for da slipper du å flytte motorfester og har du headers fra før slipper du å bytte dem,

LS1= mye ledninger å styr, vanskelig å få ett clean look under panseret hvis du liker sånnt,

spør du meg er det bare å elle melle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker vogna til å kjøre på tur og gjerne langt, så er det moderne motorer og sprut som gjelder, i form av bedre kjørbarhet under alle forhold, bedre økonomi og pålitelighet. HVIS du vil ha høg motoreffekt ( og det vil de fleste ) så sier en moderne sprutmotor jatakk til en turbo eller to med et smil, og tåler det også bedre enn gamlisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det enkleste du kan gjøre er å kjøpe en crate motor, 383 høres bra ut i en impala. Velg en med mye torque siden impalaen er ganske tung.

LS1 med tilhørende kasse involverer endel elektrisk arbeid men er et kjempevalg hvis du er up for the task. Gjør endel research først på hva dette innebærer av modifiseringer på det elektriske før du bestemmer deg for det. De motorene er kjempebra så ingenting å lure på der. Og skulle noe ryke så koster ikke en ny motor fra hoggern i statene allverdens heller. Her får du stygt motorom, og en motor som er fantastisk å kjøre med, går bra og bruker skikkelig lite bensin. 400hk med et kam bytte og en motor som klarer under litern på mila.

En 383 er alt bolt inn og skulle ikke by på noen utfordringer i det hele tatt. Alt av braketter passer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei - sitter i akkurat samme tankene - har en Impala 1967 med en 283 (original).

Vil ha mer power - en god del mer - samtidig som penger betyr noe også - altså ikke ubegrenset med midler!!

Ved siden av motor (tenker meg en 383) - hvilke andre endringer må gjøres for at dette skal bli bra? Antar at originalt drivverk også vil slite litt etterhvert?

Andre ting det er viktig å tenke på?

Ingen erfaring med amerikanske biler - rent impulskjøp egentlig - beste impulsen ever:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår