Gå til innhold

Tungstartet Grand Voyager 2.5 TD!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

ENDELIG!!!!! Voyageren er oppe å går. Etter mye fram å tilbake, så viser det seg at det skulle et nytt sett med glødeplugger til, så starter den på første forsøk. Jeg kjøpte altså et nytt sett pugger i fjor, hvor den nektet å starte. Skiftet så tilbake til de gamle pluggene, nektet fremdeles å starte. Så kjøpte jeg en delebil i sommer, hvor motor var overhalt, deriblant var det helt nye Borsch glødeplugger på denne. De prøvde jeg å skifte i forrige uke. Motoren nektet å starte på starteren fremdeles. Da visste jeg ikke lenger hva jeg skulle gjøre, å humøret sank betraktelig. Men så bestemte jeg med for å gjøre et siste tappert forsøk, så jeg bestilte nye glødeplugger IGJEN, denne gang hos Mekonomen. Nye Borsch plugger, fikk dem levert på døra, og så monterte jeg dem. BILEN STARTER!!! Har prøvd flere ganger nå i helgen ved 5 - 6 minusgrader, å den starter på første forsøk! JIPPI!! Takk til alle som har svart, å håper vi kan hjelpes ved flere anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det er av og til noen problem med en vacum slange, som gjør at dieselen renner tilbake fra systemet, noe som gjør at bilene er omtrent umulig og starte når det er litt minus ute... Så hadde jeg vært deg ville jeg fått sjekket det... Tror den slangen ligger på tenninga eller noe i det området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det gått over en måned siden jeg skiftet til nye glødeplugger, hvor bilen har vært lettstartet siden jeg skiftet dem. Så i det siste har den gradvis blitt tyngre å tyngre å få start på ved minusgrader. Hva i all verden kan det være som gjør dette? Det var det samme som skjedde sist jeg skiftet glødeplugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har skiftet såpass mange sett med glødeplugger, å det viser seg at det siste, nye settet med glødeplugger fra Borsch som ble anbefalt, bare skal vare litt over en måned før bilen ikke starter mer ved kuldegrader. Hva er det som kan ta knekken på glødeplugger?

Kan det være at de funker som de skal, når de er helt nye, for så å ikke bli utkoblet av en eller annen grunn, sånn at de står å gløder hele tiden under kjøring? At de blir svekket/ødelagt av den grunn? Hva er det som er galt da, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ledningsnettet i fremkant av motoren under åndefilteret. Ligger ofte og gnisser mot en kant ved delingen mellom motor/girkasse og skaper kortslutninger.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår