Gå til innhold

bremsekraftforsterker med vakuumfeil?

Ranger emnet


mrasdahl

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte en Passat 2000 modell 1.8t stasjonsvogn i mai 2010.

Da jeg kjøpte bilen var bremsene ikke særlig gode. Selgeren sa at bilen hadde stått en stund, og at bremsene ikke var så gode pga rust på bremseskivene, Har nå byttet klosser og skiver bak samt luftet hele systemet, smurt opp alle calipere og vasket alle skivene med bremserens. Synes ikke at bremsekraften har blitt så veldig mye bedre.

Så da tenker jeg bremsekraftforsterker.

 

Det første jeg tenkter er vel vakuum til bremsekraftforsterkeren? Hvordan sjekker jeg om den drar "falskluft"?

 

Mvh mrasdahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sjekk vakuumlekkasje før bremseforsterker. Se og kjenn på vakuumslanger, hør etter hvisling, ...

2. Sjekk vakuumlekkasje i bremseforsterker.

- sjekk om du har effekt om du trykker ned bremse en liten stund etter at motoren er stoppet.

Det bør gå å trykke på pedalen et til to ganger før den blir skikkelig hard.

- når du starter bilen og holder på bremsepedalen inne, skal den raskt synke litt ned når motoren starter.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Var ute i kulden nettopp! Den virker hvertfall:p Men skal prøve å forklare hva jeg oppdaget når jeg var ute. Hvis jeg starter bilen med bremsen inne synker pedalen slik den skal. og hvis jeg stopper bilen kan jeg trykke en gang før pedalen blir hard igjen. Men syntes det virket som om jeg hørte noe "hvising" i vakumslangen mellom forsterkeren og innsuget, akkurat der hvor den går igjennom torpedoveggen. Er det vanlig? "Hvisingen" kom bare når jeg dyttet hardt i slangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår