Gå til innhold

Bilkjøp - diesel 2,0 170hk, 1,8 bensin turbo eller 2,0 turbo?

Ranger emnet


forrester

Anbefalte innlegg

hei hei..

eg skal kjøpe meg en ny audi a4 men eg klare ikke å bestemme meg for diesel 2,0 170hk, 1,8 bensin turbo eller 2,0 turbo..

så da spør eg dere kjennere som har audi hva bør eg kjøpe eg har aldri hatt audi før.. hva er fordelene ulempene de imellom det er litt penger ute å går så eg har ikke lyst å esse meg på leggen :spin

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

Er det kun motor eller utstyr som er viktig?

Jeg valgte en A4 2011 med 2.0 tdi (143 hester) med Quattro, innvendig og utvendig S-line til fordel for 170 hester`n. Trodde det ville være forlite med 143 hester, men jaggu tok jeg feil. Hvis du er rundt 20 og målet er først ut av lyskrysset så er ikke dette ett alternativ. Det fine er at selv med quattro så er det nok kraft i motoren hvis du er en familie på tur :)

På langkjøring bruker den halvliter`n på mila hvis man bruker cruisecontroll. Vil tippe at bensinmotoren bruker mere. I forhold til min forrige bil som var en A6 1.8T og som brukte 1.2 (!) liter på mila så er dieselen en velsignelse.

Alle tror at det å eie en audi da må man påberegne stooore utgifter på service etc. Hvis man kjøper en "gammal a4" så sikkert ja, men her får du nybilgaranti, henteservice, longlife etc pluss at de nye dieselmotorene er mer driftsikre en tidligere. Den "rakler" heller ikke som den tidligere motoren gjorde :)

En kompis av meg har chippet 170 hester`n til over 200 og er fortsatt ikke fornøyd (?). Hvis jeg var deg ville jeg ha lekt med utstyrskalkulatoren til en av forhandlerene og sett hva som lønner seg.

Jeg har følgene:

Quattro, S-Line (i/u) med sportsunderstell (senket 2 cm), extra mørke ruter, koksgrå farge (lei av sort) Navi, HF, auto lys, auto viskere, cruise, delskinn, ryggesensor, takboks, motorvarmer (veldig kjekt å ha). Sommer dekk er 255/19"

Det eneste jeg har å utsette er at bilen virker støpeformet på innsiden. En smule upersonlig støpeformet hardplast, men greit nok. Den er utrolig behagelig å kjøre spesielt på langkjøring (6 gir) og jeg vil påstå at jeg kjører roligere iom dette er en bil jeg vil bare kjøre å kjøre med..hehe. Kunne vært bedre lydisolert. A6`en min hadde isolasjonglass og det savner jeg.

Uansett lykke til for det er ikke lett å velg rett utsyr, men velg for guds skyld MMI/Navi (ikke dvd baser for den er dyr). Dette gir ett bedre førermiljø på innsiden. Ser mange på finn ikke har dette og de ser kjipe ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye småkjøring på ring 3. Langkjøring brukte den litt mindre, men ikke mye. Derfor solgte jeg bilen før de store utgiftene kom.

Jeg måtte etterfylle olje titt og ofte pluss kjøleveske.:)

 

Hvis penger ikke er ett tema så ville jeg valgt 2.0 turbo 211hk. Audis beste 4 syl motor.

Sjøl har jeg en 143 hk 2.0tdi q. 2010 mod. Men angrer ofte på at jeg ikke kjøpte en 211hk bensin.

 

Den er jo svindyr :)

Nå har ikke trådstarte nevnt noe om penger, men da kan han jo velge bensinvarianten.

Nå skal det sies at min 2.0 tdi er den nye motoren. 2011 er en oppgradert versjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mye småkjøring på ring 3. Langkjøring brukte den litt mindre, men ikke mye. Derfor solgte jeg bilen før de store utgiftene kom.

Jeg måtte etterfylle olje titt og ofte pluss kjøleveske.:)

 

 

 

Den er jo svindyr :)

Nå har ikke trådstarte nevnt noe om penger, men da kan han jo velge bensinvarianten.

Nå skal det sies at min 2.0 tdi er den nye motoren. 2011 er en oppgradert versjon :)

 

Hva er nytt på denne motoren?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mange som har god erfaring med TS Racing, den er sikkert bra. Ellers har du jo ppc-tuning fra BSR eller ctc-tuning fra Autopower. Samme greiene begge deler. Gjør det samme som chiptrimming, med unntak av at du selv omprogrammerer chip'en via diagnosekontakten og like enkelt kan tilbakestille til originalt, ettersom originalprogrammet lagres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår