Gå til innhold

Golf 94´- diverse spørsmål om ulelyd, eksosanlegg og dørlås

Ranger emnet


golf1,8cl

Anbefalte innlegg

Håper noen mekke-kyndige kan hjelpe med svar på følgende:

 

1. Like bak katalysatoren sitter det et rør som er ca. 15 cm langt, før eksosen går over i et lengre rør bak til lydpotta. Det lekker nå i overgangene fra katalysatoren til det korte røret og fra det korte røret til det lange røret bak til lydpotta. Klemmene på det korte røret ser dårlige ut og må byttes. Resten av eksosanlegget ser ok ut.

 

Er det kurant å kun kjøpe to nye klemmer og bytte kun dette korte røret?

Må jeg ha ned resten av eksosanlegget også for å kunne tre det korte røret på igjen?

Er det noen som vet hva det korte røret heter?

Selges det på Biltema?

 

2. Når jeg starter motoren på kalde dager lager den en slags ule-/hylelyd før den blir varm. Lyden kommer med ujevne mellomrom og varer ca 1 - 2 sek før den går over. Det høres ikke ut som slakk reim, mer som en luftlekkasje e.l. Når motoren er varm har jeg ikke lagt merke til samme lyden. (Heller ikke når den har stått i oppvarmet garasje over natta.) Noen som vet hva dette kan være?

 

3. Jeg får ikke vridd om nøkkelen i låsen på bagasjerommet. Er det mulig å kjøpe en brukt lås og kode denne om selv? Tips?

 

Bilen er forøvrig en rustfri 94-modell pink floyd. Kjøpte den i høst av en gammel dame. Km.stand er 99 000 og den brukes daglig til pendling av meg. Gode tips mottas med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er flexirøret du snakker om, den som kobler eksosen og kat? Har aldri byttet den, men har hørt at det skal være grei jobb, men må sveises hvis jeg ikke husker feil nå.. Men røret får du kjøpt på Biltema, mekonomen, bilextra osv. Kan være greit å kjøpe seg Haynes boka, står sikkert noe om det der

golf 93 1.8 gl, 90hk, 66kw

Golf IV higline stv 01 1.6(16v) 105hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår