Gå til innhold

Godkjenning via TUV - Hvilken fremgangsmåte? Søker personer med erfaring!

Ranger emnet


Zepticon

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg bare lurte på om det var noen her som har erfaringer med hva det innebærer å få en bil godkjennt ved hjelp av TUV test i tyskland?

 

Bilene det er snakk om er en 94 modell, og en 76 model, begge japanske, og derfor kommer man ingen vei via importør. Uansett er ombyggingen på den ene av dem så omfattende at importør neppe kunne hjulpet med noe dersom de hadde ønsket. (FWD->RWD konvertering, stempel->wankel, trimming)

 

Før noen kommer å sier at "jeg burde bare kjøpe meg ny bil" så vil jeg bare si at det hverken er morsomt, eller et tema for meg. Det er arbeidet og "prosjektet" jeg liker, og det å ha noe unikt. Jeg hadde ikke vært her om avensis eller 3-serie var biler som lokket;)

 

Så spørsmålet mitt da, er om det er noen brukere her som har godkjennt via TUV papirer, og som kan forklare hvordan ende jeg skal begynne å jobbe fra? Så vidt det er meg bekjennt er det et selskap som driver med dette, men de fokuserer på BMW og Porsche. De svarte heller ikke på min mail, noe jeg forsåvidt forstår da de sikker har nok med å håndtere kunder som står med pengene i hånden og er klar til å sette i gang (noe jeg ikke er).

 

Jeg er instillt på at det blir både dyrt, og mye jobb, men når ingen på trafikkstasjonen vil hjelpe så veit jeg ikke hvor jeg skal starte å stille spørsmål. Jeg har intrykk av at BT blir mer sammarbeidsvillig dersom jeg kommer med en søknad som virker gjenomført og planlagt, både med tanke på fremgangsmåte og hva det kreves av dokumentasjon og tilsvarende.

 

 

(til mods: jeg var meget i tvil om hvor denne posten hørte hjemme, og vurderte å legge den i juridisk. Men det er jo ikke et juridisk problem i så måte, selv om det omhandler godkjenningsprosessen, så posten endte opp her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig du ikke har fått svar her, men om du har fulgt med i Nissan Skyline debatten de siste årene, har faktisk personer og foretak lagt i flere hundre tusen, for det er slike summer det koster å få Tüv godkjent en enkeltbil iflg kildene, UTEN å få dette gjennom hos norsk biltilsyn..

 

Ville i første omgang kontaktet BT, fått en dialog med en av "overingeniørene" der, og bedt om hva de krever, før du kontakter Dekra eller Tuv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig du ikke har fått svar her, men om du har fulgt med i Nissan Skyline debatten de siste årene, har faktisk personer og foretak lagt i flere hundre tusen, for det er slike summer det koster å få Tüv godkjent en enkeltbil iflg kildene, UTEN å få dette gjennom hos norsk biltilsyn..

 

Ville i første omgang kontaktet BT, fått en dialog med en av "overingeniørene" der, og bedt om hva de krever, før du kontakter Dekra eller Tuv :)

Har fulgt litt med på Skyline forsøkene ja, men det stopper vell i hovedsak på at de må ofre en bil til kolisjonstest for å få den godkjennt, men at BT ikke kan garantere godkjenning selv om de gjør dette? Det gjelder vell også en JDM bil om ejg ikke tar heilt feil. Begge mine biler er jo godkjennt og kolisjonstestet for bruk i europa.

 

Hvor skal jeg henvende meg for å komme i kontakt med disse folka på BT da? Spørre om å få snakke med teknisk ansvarlig og få han til å henvise meg vidre?

 

Du kan jo og kontakte Arctic Trucks og høre om de kan gi deg noen hint i hvilken retning du bør gå.

Det er en mulighet ja! Men jeg tror jeg kommer til å mase mer på SS-Performance før jeg eventuellt begynner å snakke med andre. De har jo gjort dette flere ganger før i følge det jeg leser på sidene demmes. Dog må jeg da vente til jeg sitter med både penger og klare planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår