Gå til innhold

Chip vs NAF test

Ranger emnet


mariuss500

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal ta NAF test på bilen i nærmeste fremtid, med tanke på salg om ikke så lenge..

 

Hva går en slik NAF salgstest ut på? leses det ut noe fra motoren? måles eksosen?

 

Grunnen til at jeg lurer er at bilen er chippet (programmert hjernen) og lurer på om dette vil slå ut på naf testen?

 

 

Takker og bukker for svar! :)

 

 

Fant dette som det mest passende forumet, da jeg ikke fant noe her fra før! bare flytt hvis det ikke passer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekososen måles, er det en diesel vil nok en chip kunne mistenkes fort, men uansett, ikke nekt for chipen, det faller bare tilbake på deg selv, la være å skriv det in annonsen, men opplys om det ved kontakt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG hadde hengt meg litt opp i det at du har / kan ha påført drivlinja merslitasje. Spesielt om det står sVAG på bilen. Har jo vært endel skriverier om dette for noen få år siden. Lurer på om det er girkassa i særledeshet som får juling i VAG bilene. Eller alle slags biler for den saks skyld. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG hadde hengt meg litt opp i det at du har / kan ha påført drivlinja merslitasje. Spesielt om det står sVAG på bilen. Har jo vært endel skriverier om dette for noen få år siden. Lurer på om det er girkassa i særledeshet som får juling i VAG bilene. Eller alle slags biler for den saks skyld. :)

 

Hvis det er DSG må girkassa chiptrimmes også.

Og hvis du har en orginal 170hk tdi som du chipper, vil dsg-kassa lide selv med chip.

Noe jeg hørte for noen år tilbake, vet ikke om det er riktig i dag.

 

 

På en naf-test tror jeg ikke de vil bry seg så mye om det er chip eller ei. Verre om den må inn til biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår