Gå til innhold

Kjøp av bil - Saab 9-3 1.8t eller A4?

Ranger emnet


HabueN

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av ny bil. Bruke mellom 130000 og 160000 kr.

 

Jeg har tenkt å gå for Audi a4 eller Saab 9-3 1.8t. Lurer på om dette er gode biler som holder lenge, eller om dette kommer til å bli biler som koster meg langt mer enn det jeg betaler for bilen pga feil osv. Har sett litt på nettet, og ser at saab kommer både bra og veldig dårlig ut i bruktbil tester.

 

Noen av dere som har ærfaring med disse bilene, eller tips til andre? =)

 

På forrhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har veldig lite peiling på Saab og kan derfor ikke uttale meg om de bilene. Audi derimot, de vet jeg litt om. For den summen du sikter til så kan du får deg en meget god A4. Rust er ikke problem. Hjulopphenget var et problem på første versjon A4, men de modellene er som regel en del billigere enn det beløpet du er tenkt å kjøpe bil for. Jeg har ingen problemer med å anbefale deg Audi. Utgifter på slitedeler får du uansett bilmerke :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar =)

Hat nå bestemmt meg for Audi.

 

Har funnet 2 som er veldig interesange.

En audi a4 stasjonsvogn 2.0l motor og gått 129000. 2004 mod.

Noe negativt å si om denne?

 

Har og sett på en a4 1.6l avant motor som har gått 108000. 2005 mod. Men denne har ikke hatt service siden 60000, den har blitt byttet olje og alle filtre på, og tenningscoilen er byttet.

 

Hvilken av disse bør jeg gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått vekk fra saab.. Valgte å gå for denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26408593

Lest litt rundt på nettet, og det skulle visst være en god bil, ringte også på møller, og de sa at prisen på den var veldig god i og med at alle service er fulgt osv. Så satser på at jeg får noen fine år på veien med den bilen :D

 

Hehe, ja har sett litt på biler hvis jeg går opp 50 000, men fikk ikke så mye lån på lærlingelønn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt gått for saaben, greit å kunne chippe fra 175 til ca 210 hk:) kjørbarheten er det heller igentinging å si på! At enkelte surmagete dommedagsprofeter spår saab nedenom og hjem igjen er vi vant til, og de tar jo feil hver gang:) Noe stort verditap tror jeg heller ikke du får, det største har nok allerede kommet med forrige "konkurs":)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår