Gå til innhold

Mitt vinterprosjekt - Fkrd

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann! I høst så gikk topp pakkningen min samt turbo og stempelringer.Uorginal Girkasse + drivledd = INGEN ABS! såvinteren min har vært hard!

Har egentlig ikke garasje, så fikk halve bilen inn i vedskjulet, fikk tettet igjen med presenning og glava!:hammer så det er mitt lille skru sted nå =)

DSC05716.jpg

DSC05717.jpg

 

Del 1.

Første jeg gjorde var å begynne å demontere eksos manifold / Turbo, slik at jeg kunne få byttet turbo og slik at toppen kom lettere av(selvsagt) deretter demonterte innsugsmanifold(delvis) SE BILDER.

DSC05800.jpg

Del.2

Tokk deretter å fikk ut intercooleren, pga den var full av olje. Så den gikk igjennom White Sprit rens ! Lå i white sprit i 72 timer samt gjennomskyldning og ny whitesprit iløpet av de 72 timene.

Del 3.

Demonterte toppen, renset undersiden, fjernet gammle pakking og rengjorde toppen.

Del 4. Fjernet gammle vannpumpe, fjernet bunnpanne, oljepumpe, og fikk tatt ut alle stemplene og markert dem. Demonterte også EGR røret, siden jeg fikk bestilt nytt.

DSC05801.jpg

Del 5. Byttet termostat og termostat pakkning, temp sensor, temp sender.

Del 6. Nå mens jeg venter på deler, så har jeg begynt å tette ett hål vedsiden av takluken( rett ved utslippsslangen) Fant også ut at forje eier har glemt å sende med en HEL hau skruer. Så det suger endel.

 

Mer kommer ! =)

Endret av FordProbe91GT
Manglet ÆØÅ

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var å målte med bladsøker i dag, 0,15mm gikk ikke igjennom! på enkelte plasser >.<. Dvs! Fresing av topp og blokk må til. Noen tips til hvordan gjøre selv? eller må jeg virkelig ta ut blokka å sende den på service ?

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det holder med og hone sylindrene selv, også sender du toppen avgårde istedet... Så smeller du på nye ringer og olje ringer på stemplene, husk å poler dem :)

 

Hvor fikk du tak i EGR rør?

 

Uskarpe bilder:(

 

å? Må jeg ikke frese blokka også? er jo noen små skevheter i toppen,og i blokka. Holdr det med å frese toppen og ikke noe med blokka ?? Selvom det er skeivheter 0.o? hørtes rart ut xD

Honer sylinderene selv, Selvsagt ! =)

 

Glemte å legge ved. Ehm fikk tak i EGR rør fra Outlaw Engineerin​g

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å? Trodde vist det var skevheter i blokk, så måtte dette også freses ? Mulig jeg tar feil? men er kun mellom syl 1-2 den går igjennom, så å si.

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen å dum jeg er, Så ikke at det var små pakkningshull og klumper i blokka, derfor den va skev. Pusset dette vekk med stålbørste. Nå er den rett som ein kanariful.

Toppen må fortsatt inn, men dtte kostet kun 750,- for planing av topp! Deilig !

 

Trenger litt hjelp.

Ehm, Skjønner faen ikke tiltrekkningsmomentene i Haynes boka.

FT-LBS:

61 to 65 Veiv

48 to 51 råder

 

Finner heller ikke tiltrekkningsmoment til toppen =/ GIEF HELP!

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve de omregningsverktøyene, alle viste forskjellig xD derfor jeg spurte her xD

stod:

Veiv: 85 nm

råder= 67 nm

 

Kan det stemme ?

Endret av FordProbe91GT
Glemte å legge ved tall

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte også det var litt mye. Er jo nesten som topp tiltrekkningsmomentet, og det skal det jo ikke være 0.o Gief help

trenger også moment på kam-reg hjulet! Det finner jerg heller ikke!

Leverte toppen til fres i dag, og fikk den tebake just. Den va blank å fin! Men dem demonterte hjulet, er det bare å stramme litt greit, eller er det moment ? Finner ikke noe i boka =/

"...and on top of all that, it's the first Ford that I can remember which looks good enough to snap knicker elastic at 50 paces"

Its the Ford probe! * Jeremy Clarkson *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår