Gå til innhold

Halv pris på Lakkering og Karroseri arbeid.

Ranger emnet


deecee

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger du lakkere bilen din eller har den fått en "bulk"? :drive2

 

Jeg har meget gode kontakter i utlandet.

Jeg har brukt disse gutta mange ganger, uten problemer med rust og de gjør en meget god jobb. Jeg har "dybde målt" lakk etter på og de bruker minimalt med sparkel.

De monterer også styling og lakkerer det. :mekke:

 

Gutta har yrkes-stolthet og driver med rally, drifting og bane racing på fritiden sin. :driving

Ta kontakt med meg (Send en beskjed) og jeg kan fortelle mere.

 

Hilsen

Christoffer D

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latvia er landet. Jeg har aldri hatt noen problemer. Dette firmaet er meget seriøst, utrolig dyktige arbeidere og hallene/området er bevoktet med Video og vektere. Transport ordnes fra Oslo. Ruten blir Oslo-Stockholm-Riga. Båt i mellom Stockholm-Riga.

Får snart bilder av hallene og Jeg skal vise bilder før etter.

De total restaurerer en gammel Mercedes nå for en svenske.

 

Det er bare å spørre.

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til både verksteds teoriene og arbeiderne. Er ikke til å anbefale. Nå skal jeg forklare hvorfor;

1. De jobber under dårlige omstendigheter(HMS, verktøy og billige produkter)

2. Resultatet varierer stort for holdningen til arbeiderne er "vi får det til å fungere" dvs at de gjerne bruker glassfibersparkel og flere triks i boken for å reparere skaden

3. Skal man gjøre en omfattende lakk jobb må man være nøye, med alt og man vil gjerne at sparkelflekker ikke preller av eller at bilen ruster med etter en vinter

4. Produktene de bruker er ikke ment for nordiske forhold

5. Garanti på jobben, du får ingen garanti om du skulle spotte sig, rust, feil i lakkeringen eller generelt dårlig arbeid.

6. Du får problemer med å forsvare verdien av bilen om den er hellakkert av et ukjent firma i Latvia

7. Man kan bruke tinning til retting, derav finner man ikke noen "dybdeforskjell" i lakken fordi manometeret er magnetisk. Sparkel oppdager den, men ikke bruk av tinn.

8. Frakt, garanti for at bilen blir behandler godt? eventuelt om Latvierne robber bilen din mens den er på verksted? Skal verkstedet brenne ned, hvem står for erstatning? Tilpassing av stylingsett, hvor tilpasset blir det?

 

Ærligtalt; ville DU ha kjøpt en bil som var nylakkert, fra Latvia til skampris? Jeg tror jeg har fortsatt å lete videre.

Lakkerer i alle farger og nyanser, men helst svart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg random4k....

Man har null garanti for at bilen kommer tilbake strøken,og man har null man skulle sagt hvis det er noe man vil klage på.Skal man da sende bilen fra Oslo-Stockholm-Riga på lakkverkstedet sin regning pga reklamsajon....haha...det kan du tro de gjør!

Her bet man for det man får....selvfølgelig kan man være heldig,men sjansen er fryktelig liten....og hvor lang tid trenger de på en hellakkering med frakt til og fra????

 

Kan jeg spørre hva dette firmaet heter og om de har en hjemmeside!

Kjenner flere polakker som jobber i Norge,og de anbefaler IKKE og lakke bilen i Polen med mindre man kjenner de godt de som driver stedet!

Billig er flott,men kanskje ikke så flott etter en stund!

 

Det må da være mye bedre og heller ringe litt rundt til forskjellige lakkverksteder og undersøke pris og prute litt hvis man vil ha noe lakket!Prisen kan man prute godt ned hvis man bare vil...Også har man ikke minst garanti på jobben!

 

Lykke til til de som velger og gå for Latvia lakkering AS!

Jobben blir vel ikke så mye bedre utført for andre selv om du som har laget tråden "kjenner" disse folkene.

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til både verksteds teoriene og arbeiderne. Er ikke til å anbefale. Nå skal jeg forklare hvorfor;

1. De jobber under dårlige omstendigheter(HMS, verktøy og billige produkter)

2. Resultatet varierer stort for holdningen til arbeiderne er "vi får det til å fungere" dvs at de gjerne bruker glassfibersparkel og flere triks i boken for å reparere skaden

3. Skal man gjøre en omfattende lakk jobb må man være nøye, med alt og man vil gjerne at sparkelflekker ikke preller av eller at bilen ruster med etter en vinter

4. Produktene de bruker er ikke ment for nordiske forhold

5. Garanti på jobben, du får ingen garanti om du skulle spotte sig, rust, feil i lakkeringen eller generelt dårlig arbeid.

6. Du får problemer med å forsvare verdien av bilen om den er hellakkert av et ukjent firma i Latvia

7. Man kan bruke tinning til retting, derav finner man ikke noen "dybdeforskjell" i lakken fordi manometeret er magnetisk. Sparkel oppdager den, men ikke bruk av tinn.

8. Frakt, garanti for at bilen blir behandler godt? eventuelt om Latvierne robber bilen din mens den er på verksted? Skal verkstedet brenne ned, hvem står for erstatning? Tilpassing av stylingsett, hvor tilpasset blir det?

 

Ærligtalt; ville DU ha kjøpt en bil som var nylakkert, fra Latvia til skampris? Jeg tror jeg har fortsatt å lete videre.

 

Du har du bevis??? Greit det er ulumske firmaer som vil tjene penger. Du vet IKKE en dritt om dette firmaet og du har IKKE sett garasjen eller VERKTØYET! Sier Würth deg noe?????

Dette firmaet er seriøst. Jeg har både hjulpet til med jobber der, og jeg tilbringer masse tid med dem!! FAEN ta. Skrive slik dritt før du har fakta!! ???

De har faktisk bedre miljø der en her i Norge! De har lunsj 2 ganger om dagen!!

Har du sett bilen min?? Jeg skal legge ut bilder! Jeg har dybde målt (lakk tykkelse evnt sparkel dybde) og det er minimalt!

Lær deg også forskjell på Landene!!

Du er lakkerer og vil bare snakke/slenge dritt om andre. Vil se ditt arbeid. Du vet sikkert ikke hva tinn-sparkel er. Hvis disse gutta fjerner eks antenne hølet. så tinner de for at det ikke skal bli noen krymping, slik som skjer på biler med sparkel. Det er MANGE som bare sparkler i Norge. Jeg har i Norge klaget flere ganger på sig i lakken og fått rust etter 1 år. Det er hos godkjente firmaer i NORGE!

Så jeg ville være litt forsiktigmed å slenge dritt før du har fakta.

TROR DU JEG SOM ELSKER BILER VILLE ANBEFALE ELLER GI GARANTI PÅ DRITT JOBBER???

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg random4k....

Man har null garanti for at bilen kommer tilbake strøken,og man har null man skulle sagt hvis det er noe man vil klage på.Skal man da sende bilen fra Oslo-Stockholm-Riga på lakkverkstedet sin regning pga reklamsajon....haha...det kan du tro de gjør!

Her bet man for det man får....selvfølgelig kan man være heldig,men sjansen er fryktelig liten....og hvor lang tid trenger de på en hellakkering med frakt til og fra????

 

Kan jeg spørre hva dette firmaet heter og om de har en hjemmeside!

Kjenner flere polakker som jobber i Norge,og de anbefaler IKKE og lakke bilen i Polen med mindre man kjenner de godt de som driver stedet!

Billig er flott,men kanskje ikke så flott etter en stund!

 

Det må da være mye bedre og heller ringe litt rundt til forskjellige lakkverksteder og undersøke pris og prute litt hvis man vil ha noe lakket!Prisen kan man prute godt ned hvis man bare vil...Også har man ikke minst garanti på jobben!

 

Lykke til til de som velger og gå for Latvia lakkering AS!

Jobben blir vel ikke så mye bedre utført for andre selv om du som har laget tråden "kjenner" disse folkene.

 

At det går ann!

Dere vet faen ikke hva dere prater om!

KANSJE DERE HADDE/DRIVER MED MØKKA JOBBER. Eller "på seg selv kjenner man andre".

Jeg hadde ikke kastet bort tid å penger på papirer og forsikrings avtaler hvis dette ikke er seriøst.

Jeg er lei av prisene i Norge og du får IKKE det du betaler for!! Jeg lakerte hjulbuene på Oplen min i NORGE!! Nå 1år senere har jeg rust bobler og lakken detter av.. Ja det er kvalitet! Norsk kvalitet.

Hvis dere har noe annet å si, send meg beskjed. (PM?)

 

Ang. hjemmeside så er det på gang. Jeg har kjøpt meg inn i firmaet og vi skifter navn.

Gutta driver profesjonelt, ellers hadde jeg ikke investert penger.

Så takk for den fine reklamen. Jeg skal bruke dere til reklame, for å vise hva Nordmenn tror om konkurrenter i utlandet.

 

Jeg takker for den hyggelige omtalen. Den som ler sist ler best, eller?

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig "driti ut" kommentar her også.

 

Nemlig at man ikke kan avsløre tykke sparkellag pga at det er tinnet siden det er magnetisk.

7. Man kan bruke tinning til retting, derav finner man ikke noen "dybdeforskjell" i lakken fordi manometeret er magnetisk. Sparkel oppdager den, men ikke bruk av tinn.

 

Tinn er ett ikke-magnetisk metall.

 

Nei skal ikke forsvare noe av det som sies her, finnes mye drit i østblokklanda, og dritten blir ikke mindre av at bilene og dets eiere er langt unna. Men det finnes variasjoner i alle land.

 

Forresten så er vel Polen, litauen og latvia ikke samme land.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst ser du den "lille bulken" øverst er resultatet. Byttet bakluke (DET ER IKKE 40kg SPARKEL!) baklys (Ikke orginal) og støtfanger. Støtfanger og bakluke er fra en annen Astra. Når de var ferdig testet de orginal alarmen slik at alt er i orden.

post-58948-13804853141181_thumb.jpg

post-58948-13804853141296_thumb.jpg

Endret av deecee

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig "driti ut" kommentar her også.

 

Nemlig at man ikke kan avsløre tykke sparkellag pga at det er tinnet siden det er magnetisk.

 

 

Tinn er ett ikke-magnetisk metall.

 

Nei skal ikke forsvare noe av det som sies her, finnes mye drit i østblokklanda, og dritten blir ikke mindre av at bilene og dets eiere er langt unna. Men det finnes variasjoner i alle land.

 

Forresten så er vel Polen, litauen og latvia ikke samme land.

 

Ja her er det mye å svare på :wonder:

Det jeg mente med tinning. Er at jeg ser dem via WEB CAM! og jeg har sett de jobbe.

Je skal legge ut flere bilder av eksos anlegg som er tig-sveiset, tilpasset bilen og motor størelse.

Jeg har brukt disse gutta mye. Så bare kom med dritten, jeg har mine bevis. Godt at det er noen som venter med dritt slenging til bevisene er på plass.

Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb.

Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning.

Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet.

Christoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka pris hadde det blitt på Hel lakkering av en Chrysler Stratus? Bodykit montere eg sjøl, å fikse passformen sjøl.. Kan o muligens pusse ned å finsparkle det så trengs før den blir sendt.

 

Ska ha samme lakken som er på bilen fra før (org. chrysler lakk). Så ka pris hadde det blitt, med frakt osv.?

Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/

Moderator på StreetMeet

http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring

Vår neon :)

"If in doubt, flat out!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. vet du sann ca pris på hellakkering av en nissan primera (p10) i fargen A34?? :)

må pusses ned og er et par små bulker som må fikses. rusta tar jeg selv.

har letet etter et sånt firma lenge, har også hørt noen om å dra ned til polen.

vet ikke helt hva som er mest lønnsomt, ang pris og kvalitet på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si at det ak de gjør der nede er dårlig,men jeg hadde aldri tatt sjansen på og levere bilen fra meg for og sende den til utlandet for lakkering!

Skal man ikke bet toll og moms for en tjeneste eller vare man kjøper i utlandet?

Det er vel deg man bet til før du overfører penger ned dit.

Eller bet man direkte til de via banken.

Hvordan er garantien på jobben....hvis man ikke er fornøyd,hva gjør man da?

 

Det er vel ikke rart det er dyrere i norge for en lakkjobb enn i latvia.To veldig forskjellige land med to veldig forskjellige valutaer.

For oss er det billig i Latvia,men for de er det som for oss i Norge!

 

Jobber man med billakkering i Norge så har man ikke store marginen for og tjene penger.Prisene blir stadig presset av forsikringsselkapene og det er kniving om jobbene og kundene.

Sikkert like dyrt for en i Latvia og hellakkere bilen sin der,som det er for en i Norge og hellakkere bilen sin her.

 

Bildene du la ut av den blå Astraen imponerte meg ikke så alt for mye.Du skriver at det ikke er 40 kg sparkel....men det trenger det jo heller ikke være hvis delene de har brukt fra en annen bil har vært fine og hele.Dette er jo noe hvem som helst kan få til.Og uorginale lykter får man jo tak i over alt!

 

Jeg jobber selv som billakkerer,og det jeg tror mange mangler i arbeidslivet er yrkes stolthet....At man er stolt over den jobben man gjør,og at man gjør alt man kan for at kunden skal bli fornøyd!

Det er ihvertfall mitt mål,og kanskje derfor kundene kommer igjen og anbefaler oss til de de kjenner fordi de er fornøyd med jobben som er utført.

 

Du sier det at du er misfornøyd med norske verksteder,og at kvaliteten er dårlig og at de ikke har riktig verktøy...fordi de som du kjenner har en fin garage,Wurth og litt til...

Kommer vel veldig ann på hvilket verksted du drar til for og fikse noe...billig billig eller

kvalitet?

 

I norge er det vel ca 1 års lakkgaranti på rustjobber.Rusten kommer vel alltid tilbake med mindre man bytter delen som er skadet....men der vil også rusten komme igjen en gang....Bare se på Mercedes....rustgaranti på 25 år,men bilene ruster lenge før det....Mazda 6-innvendig dører,hjulbuer....Har man først brukt garantien,så er den oppbrukt!Gjelder kun en gang!

 

Unnskyld at jeg spør,men jobber du med bil,eller har du noe som helst erfaring innenfor lakk og karosseri?

Ikke noe vondt ment,men bare lurer!

 

Men du får uansett ha lykke til med firmaet!

Du får legge inn en link når du får en hjemmeside vi kan se på!

 

Jeg er bare skeptisk,og ville ikke sendt bilen min til et annet land for lakkering til noen jeg ikke kjenner!

 

For og se hvor billig dette er i forhold til Norge,så kan du jo regne ut en pris på min forespørsel slik at vi alle her kan få se hva det koster!

 

Hva ville prisen blitt på hellakkering av Audien min....En A4 Avant 2003 mod....

Da vil jeg ha en pris på frakt til og fra

En godkjent forsikring via deg om at hvis det skjer noe med bilen,så dekker den en evt ny bil,eller skadene utbedres til slik den var

Demontering/montering Egen PRIS

Hellakkering kun utvendig Egen PRIS

Lakkgaranti på jobben som er utført og en skriftelig dokumentasjon på en evt reklamasjonsrett og hvordan den fungerer

Pris inkl moms,toll og avgifter

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farter neddi gammle østblokken flere ganger i året og jeg vill ikke ha lakkert noe neddi der selv om hele jobben koster mindre en det jeg gir for lakken her. Men nå kjenner jeg heller ikke dette firma så jeg skal ikke uttale meg om akkurat dette. Det finnes sikkert seriøse der nede og. Men ...... Sender man en bil til utlandet for reparasjon , oppretting og lakkering så skal man momse av arbeidet og frakten. Det gjelder alt av arbeid. Synes tollvesenet ad det er for billig (og de sitter med tabeller over hva ting koster i andre land) så finenr de en pris som de selv synes er fornuftig. Frakt til og fra Litauen (Litva) som de sier er ikke billig. Moms på hele pakka og som en del andre sier. Garanti. Selv om man får garanti.........Eh, skal man da kjøre bilen ned dit igjen for å fixe jobben ? Ev betale for frakt en gang til og momse av det atter en gang ? Jeg bare spør.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår