Gå til innhold

Fotoboks eidsvoll tunnelen

Ranger emnet


tusil

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å legge denne, men har bare et spørsmål om noen vet om det er fotoboks inne i eidsvoll tunnelen, rett etter 50 sone skiltet midt inne i tunnellen?

Jeg så et blink rett etter jeg hadde pasert skiltet. jeg vet det var et gult lys oppe på skiltet for å varsle om 50 sona. men vet ikke om det var dette eller et annet lys som blinka.

 

Noen som vet noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dette er spørs om det stod et skilt "gjennomsnitts-måling" eller ei. Så vidt jeg har forstått det har det kommet nye fotobokser som blinker svakt rødt for hver bil som passerer for så videre å ta enda et bilde av deg på neste fotoboksen. Så hvis du har holdt for høy fart vil det endelige bilde bli tatt av deg på den tredje og siste fotoboksen for så videre å bli lagret i databasen deres. Om du har holdt riktig fart hele veien vil bildene som er blitt tatt av fotoboks en og to bli slettet. Hvis det ikke var "gjennomsnitts-måling", så kan det fortsatt være at denne fotoboksen i tunnelen er utstyrt med et svakt rødt lys som KAN bli observert av øyet om du ser på fotoboksen. Dette for å minske farligheten ved å kjøre i tunnel, da man kan bli blendet av den skarpe blitzen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er flere blink inni den tunellen enn den som varsler om 50/50-sone-skiltet er jeg blitt knipsa mange ganger.. hehe

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ifra Eidsvoll, og har aldri hørt om no fotoboks i tunellen! Var fotobokser like ovenfor før, men de ble fjerna pga vegarbeidet! Er heller ikke no skilt om at det er fotoboks der, så du kan nok bare ta det med ro gitt :)

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kjørte der i går og la merke til at det var noe som blinka rødt flere plasser inni der.. Må være diverse refleksjoner fra refleksene som sitter på tunnel veggen osv.. kunne ikke se noe som gir fra seg lys i alle fall.. bare ble oppmerksom på at det var noe som blinka rødt, som oftes i øyekroken liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår