Gå til innhold

Min '77 Cressida

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Handla en Cressida for noen uker tilbake av en kompis, var med ham og hentet bilen for et års tid siden da han handla så det føltes riktig å overta den når han nå ville selge..

 

Har ordnet opp i endel småting, har noe mer småplukk men begynner å bli najs å kjøre.. :) Slang inn noen oransje pærer i fronten i dag, nå trenger jeg bare et bakvindu, hehe..

22012011465.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genial bil, det var et par av de der i en av Olsenbanden-filmene. En ble kappa i to, og kjørte videre. Men hvilke hjul driver denne skjønnheten på? Årsmodellen tilsier jo bakhjula, men i nevnte film kjører jo fronten videre. Dette har jeg lurt lenge på :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok av andre biler jeg heller skulle bytta motor på først, gitt :)

 

JChE, er seff bakhjulsdreven :)

 

In other news.. Kjørte Oslo - Stavanger t/r i går, et lite bilde fra en reststop langs motorveien mot Lillesand i soloppgang

IMG105-2.jpg

 

Turen er ikke så mye å skrive hjem om, annet enn at vindusviskerne mine liker å skli av sporet og bli ubrukelige, noe som er kult i saltlake.. Bilen imponerer mer og mer for så vidt, begynte å løsne skikkelig hjemover i går.. Nå drar den som en 2-liter skal :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er EU-kontroll i februar, så før det får man ikke gjort noe.. :) Men.. ser jeg ut som typen som kan finne på å senke bilen min..? :P

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nei, jeg fikk den i langt bedre stand da jeg overtok den, smurte opp alt av låser og hengsler, bytta batteri, shinet den innvendig og koste litt med den - og dermed røyk starteren etter en lang skruhelg i værste. Da ga jeg faen og lot den stå.. Fått tak i ny starter nå og har koblet til, men det virker som om den også er herp.. Både selve starteren og innslaget får over 11 volt uten at noe skjer, så da kan man vel utelukke både dårlig jording, gåene sikringer og annet som kunne forårsaket dette.

 

Fikk den iallfall opp til værste forrige uke, fikk sandblåst litt rust i dag da jeg holdt på med Golfen iallfall :) Lite stemningsbilde med Golfen og en Hardbody jeg handla forrige helg:

IMG_9749-2.jpg

 

Åja forresten, bakpotta knakk i to på midten i vinter.. Imponerende eller hva :)

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nei, den står fortsatt og blomstrer.. Vil ikke den være snill mot meg, skal ikke jeg være snill mot den :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Nå starter og går bilen som en klokke.. :) Hadde ut alt av seter og tepper i helgen og fant selvfølgelig litt rust, men ikke mer enn man kan regne med i en såpass gammel, japansk bil. Var solskinn på Toten i går, så da fikk jeg benyttet sjansen til å sandblåse litt, tok hjulbua bak mens jeg var i gang. Fikk på noe midlertidige sommerhjul, monterte eksos (som er ALTFOR bråkete) og kjørte ned til Oslo. Digg å kunne bruke bilen litt igjen :)

 

IMG_9887-2.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår