Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
nikkinor

Hva syns dere BMW kutter 2 sylindre, å lanserer 4 sylindret turbo motor ?

Rate this topic

Recommended Posts

Leit dette! Blir jo en helt annen kundegruppe som kommer til å kjøpe bilene i fremtiden. Tidligere har det vært stor merkestolthet over BMW-eierne men tviler på det blir stort mer av det i fremtiden. Men med den designen vi har på bilene i 2011 hadde jeg aldri kjøpt ny BMW selv, men det er synd at dem ikke klarer å holde gamle tradisjoner. Hvor lenge er det til dem begynner med forhjulsdrift? :S

Kundegruppa tror jeg driter i hvordan motoren er så lenge den er 'bedre' og har nyere teknologi enn de forrige. Og at avgiftene blir lavere.

Mener bare at entusiastene er en relativt stor kundegruppe i BMW-salget, men tror mange forsvinner når BMW må gi slipp på gamle tradisjoner.

Uansett hvor effektive disse firerene må være erstatter dem ikke rekkesekserne! Det er nå min mening.

Ikke det at de nye motorene lager så mye lyd, men blir aldri det samme kjørefølesen med en firer som med en sekser som piskes litt...

Men verden går videre, de har som mål å lage så effektive motorer som mulig, å da er turbo veien å gå.

det var nok en del seksere da og gitt;) e12, e23, e21 hadde sexer++

E21 hadde en modell med sekser, og det var 323i, som kan sammenlignes med forkommeren til M3, det var den råeste de hadde den gangen

E12 var vel vanligst med 518 eller 520, begge M10 4 sylindret, men kom jo med diverse seksere også fra 525 til M535i i `79

E23 kom jo logisk nok md seksere, nå finnes vel knapt 7-serien med noe så pinglete, vanligst var vel 728, 732 og 735i`ene

Det er nok slik det blir med alle biler etterhvert. Stadig strengere miljøkrav, stadig høyere avgifter og folk vil ha lavere forbruk. Det er nok først og fremst oss entusiaster som kommer til å henge seg opp i dette, menigmann kommer neppe til å bry seg. Jeg er sikker på at BMW klarer å lage en velbalansert og sprek turbofirer med jevn momentkurve. Men sekserlyden klarer de vel neppe å etterligne desverre :( Jeg er veldig spent på om Mercedes og BMW går over til forhjulsdrift etterhvert, skulle ikke forundre meg. Blir nok mer og mer hybrid også...

BMW er jo avhengig av å selge biler, og jeg vil tro at de fleste som kjøper en ny bil i dag ser mer på prisen enn hvor mange sylindere det er under panseret. Dere som MÅ ha rekkesekser får bare kjøpe en eldre bil da...