Gå til innhold

Hva syns dere BMW kutter 2 sylindre, å lanserer 4 sylindret turbo motor ?

Ranger emnet


nikkinor

Anbefalte innlegg

Leit dette! Blir jo en helt annen kundegruppe som kommer til å kjøpe bilene i fremtiden. Tidligere har det vært stor merkestolthet over BMW-eierne men tviler på det blir stort mer av det i fremtiden. Men med den designen vi har på bilene i 2011 hadde jeg aldri kjøpt ny BMW selv, men det er synd at dem ikke klarer å holde gamle tradisjoner. Hvor lenge er det til dem begynner med forhjulsdrift? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kundegruppa tror jeg driter i hvordan motoren er så lenge den er 'bedre' og har nyere teknologi enn de forrige. Og at avgiftene blir lavere.

 

Mener bare at entusiastene er en relativt stor kundegruppe i BMW-salget, men tror mange forsvinner når BMW må gi slipp på gamle tradisjoner.

 

Uansett hvor effektive disse firerene må være erstatter dem ikke rekkesekserne! Det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til røttene sier nå jeg, var relativt få beemere med sekser om man går 30 år tilbake...

 

det var nok en del seksere da og gitt;) e12, e23, e21 hadde sexer++

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var nok en del seksere da og gitt;) e12, e23, e21 hadde sexer++

E21 hadde en modell med sekser, og det var 323i, som kan sammenlignes med forkommeren til M3, det var den råeste de hadde den gangen

E12 var vel vanligst med 518 eller 520, begge M10 4 sylindret, men kom jo med diverse seksere også fra 525 til M535i i `79

E23 kom jo logisk nok md seksere, nå finnes vel knapt 7-serien med noe så pinglete, vanligst var vel 728, 732 og 735i`ene

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok slik det blir med alle biler etterhvert. Stadig strengere miljøkrav, stadig høyere avgifter og folk vil ha lavere forbruk. Det er nok først og fremst oss entusiaster som kommer til å henge seg opp i dette, menigmann kommer neppe til å bry seg. Jeg er sikker på at BMW klarer å lage en velbalansert og sprek turbofirer med jevn momentkurve. Men sekserlyden klarer de vel neppe å etterligne desverre :( Jeg er veldig spent på om Mercedes og BMW går over til forhjulsdrift etterhvert, skulle ikke forundre meg. Blir nok mer og mer hybrid også...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår