Gå til innhold

hjelp til å dra kabel gjennom torpedovegg på audi a4 b5

Ranger emnet


yngvus

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå kjøpt meg en audi a4 avant 98 modell og tenkte jeg skulle montere subben min baki bagasjerommet. Derfor lurer jeg på hvor jeg skal dra strømkabelen gjennom torpedoveggen? Ser det er kabler som går igjennom der fra før av med gummi"plugger" på en måte rundt, hvilken er det best å benytte seg av, og hvordan? Vil ikke bore i torpedoveggen, men beholde alt originalt. Hvordan skal jeg da gå fram? Helst vis på et bilde så det blir enklere å forstå for en nybegynner som meg.

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.lag et lite hull som er litt mindre enn strøm ledningen du skal ha imellom,ha på noe glid(silikon spray,zalo)og press ledningen imellom hullet til du kan se ledningen i cupeen.så er det bare å dra.du skjønner sikkert teininga.bare pass på nbår du drar at du ikke kommer bortat noe som kan skade ledningen.mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.lag et lite hull som er litt mindre enn strøm ledningen du skal ha imellom,ha på noe glid(silikon spray,zalo)og press ledningen imellom hullet til du kan se ledningen i cupeen.så er det bare å dra.du skjønner sikkert teininga.bare pass på nbår du drar at du ikke kommer bortat noe som kan skade ledningen.mvh kim

 

Hvor, og i hva mener du jeg skal lage et lite hull? I torpedoveggen? eller i de gummipluggene som det går kabler gjennom fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
Gjest Thoka85
Har en audi a4 b5 99 mod, og jeg skal trekke kabelen fra batterie og inn i bilen, men hvor er det hullet som de gummipluggene dere snakker om er??

og hvor kommer den inn i bilen da?, der hullet til cd speleren er?

 

Til venstre (bilens retting) for batteriet har du en sort boks. Skrudd fast med 5-6 skruer. Skru opp de, så kan du nesten se ned på pedalene inni bilen :) Lag hull, tett igjen med pakning silikone f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

det er den beste muligheten, da får du det tett og det er lett og gjøre det. hvis ikke kan du dra det inn på andre siden ved ac slangene men da må du ut med innerskjerm. hva er problemet med dra det inn der? går fort, slipper og borre og ser bra ut.......

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ECU boksen jeg mener.

 

Det er jo så utrolig lett å dra igjennom kabelen der. Skru av lokket, 2-3min. Fjern selve ECU enheten. Lag hull til kabelen. Dra kabelen igjennom. Tett godt igjen. Legg på plass ECU enheten (sølv boks) og skru på plass lokket. Ferdig. Halvtimes jobb. Og da har du kabelen GODT synlig opp under med pedalene. Bak de originale rele styringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår