Gå til innhold

ZyklonB: Nissan 200sx S14 - Arashi

Ranger emnet


ZyklonB

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble visst lenge stillt her men arbeidet fortsetter likevell..

Bare vært mye annet i tillegg i det siste ;)

 

Siden bilen hadde litt rust hær og dær fortsatte demonteringen i stede for å gå i gang med rustsveising med en gang.

Bestemte meg for å begynne bakerst.. Og jobbe meg framover ;)

 

Begynte bare å demontere det som kunne skrus av.

Fjernet eksosanlegg først så bakaksling:

57.jpg

Girkasseåpning:

58.jpg

 

Kjølesystemet til differensialen så ikke spesielt bra ut..

Mye rust, en knekt slangekobling på pumpen og systemet var helt tørt inni.

Ikke sett olje på lange tider. Får se om systemet kommer tilbake når alt skal monteres igjen..

Oljepumpen:

59.jpg

Radiator:

60.jpg

 

Fjernet dempere bak,

Så helt greie ut. Får se om demperne beholdes og senkefjærer monteres i første omgang.

Tror coilovers blir utenfor økonomisk rekkevidde sånn i første omgang.

61.jpg

 

Etter litt luring med 2 stk garasjejekker kom bakstilligen endelig ned:

62.jpg

63.jpg

Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siden det en periode var ganske kaldt i garasjen så bestemte jeg meg heller for å begynne på bakstillinga først.

Heiv den i bilen og tok den med på jobben. Dær finnes varme og litt mere utstyr ;)

67.jpg

 

Spylt med høyttrykkspyler:

68.jpg

 

Tenkte siden alt var nede kunne jeg like godt gå over alt orntli.. så ferdig demontert:

69.jpg

 

70.jpg

 

Fjernet alle foringer, noen lettere å få ut enn andre. De fleste ble presset ut i presse men noen måtte brennes/slåes ut:

72.jpg

 

Alt så egentlig ganske bra ut utenom de øvre bærearmene, de var gjennomrustet på undersiden å må byttes:

73.jpg

Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleste deler var i ganske god stand og trengte bare litt touch-up for å bli pene igjen, så begynte med å glassblåse deler:

Før:

76.jpg

 

Etter:

77.jpg

 

Før:

74.jpg

 

Etter:

75.jpg

 

Da dette er understellsdeler så bestemte jeg meg for å bare pensle delene me malepensel i stede for sprøyte.

Så penslet på med syregrunning:

78.jpg

 

Spindler:

79.jpg

 

Så svart polyurethane lakk:

80.jpg

 

81.jpg

 

Blei ganske bra overflate selv med bare pensling, blank og fin.

Holder mer enn nok til å befinne seg under bilen :)

 

 

Kom også div deler i posten:

71.jpg

 

Energy suspension master kit poly foringer.

Energy suspension diff foringer.

Energy suspension sway bar foringer pluss ny feste bolt.

SuperLap MvR bærekuler.

 

Og Megan Racing øvre bærearmer med justerbar camber vinkel: :D

85.jpg

Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Montering av foringer:

82.jpg

 

83.jpg

 

Ferdig montert:

84.jpg

 

Endel ferdige deler:

86.jpg

 

Spindler, ferdig malt og avmaskert:

87.jpg

 

Prøvemontering av nye hjullager:

88.jpg

Passet fint og får ett strøk svart maling de også.

Må bare hente den andre lageret, ett hjullager sett inneholder visst bare ett lager fant jeg ut :p

 

Oppdaget også denne linja i bruksanvisninga til foringene:

89.jpg

Dette er de 4 hovedforingene som forbinder traversen med karosseriet, trodde de fulgte med i masterkit men neida.

Så måtte bestille de utenom.

 

Blåste traversen imens:

92.jpg

 

Så vidt plass i kabinettet og var noe umulig å håndtere der inne:

91.jpg

 

Men fikk til etter hvert:

93.jpg

 

Samme prosedyre hær også.

Syregrunning:

94.jpg

 

Maling:

95.jpg

 

Ser egentlig for jævli ut på bildene ser jeg. Måtte bruke mobilkameraet da digitalkameraet havarerte.

Men ser bra ut på orntli ;)

Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med nye og rene deler!!! er det lettest og brenne de gamle foringene av? hvordan gjorde du dette? tar de lett fyr? syns og du begynner i veldig rett ende med understell og rust!! det er bra og fornuftig!! :-)

 

Det er nok absolutt lettest og presse ut foringene om du har tilgang til presse. Men kom ikke til noen av foringene i pressa, som feks de 4 hovedforingene på travers. Der valgte jeg å brenne de ut.

De brenner absolutt ikke godt, må til me gassbrenner eller no. Selv brukte jeg skjærebrenner til å varme opp den midterste hylsa til gummien smeltet rundt og presse den ut. Så fjerne gummien med rettsliper og grov fres. Til slutt dele den ytterste metallhylsa med baufil blad og slå den ut. Dette er grisete greier. Brent gummi som stinker døden og gummispon over alt. Men det funket ;)

 

viser litt av opplegget..

Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår