Gå til innhold

vw jetta 1,8L 1984mod med clutch problem etter clutch bytte

Ranger emnet


megvell

Anbefalte innlegg

Hei eg har kjøpt meg ein vw jetta 1984 modell og har nettop fått lappen, men her for noen dager siden røyk clutchen, har nå fått skiftet denne og trykkplate, bilen funket fint rett etterpå å clutchen virket normal, men så dagen etter begynte det noen ulyder liksom litt rasle lyder fra motoren på høyt turtall å når jeg slapp gassen, tenkte at en gammel bil pleier å ha litt ulyder å at d sikkert var det dekselet på eksosen som er litt løst kjørte videre, så skulle jeg gire fra 3 til 4 å da var den vanskelig å få ut av gir å enda vanskeligere å få inn i gir, pedalen var hard å trykke inn fikk den inn i gir igjenn ved å slippe gassen helt trykte in clutchen å skulle stoppe, men da var de eg merka at den ikke koblet i fra, clutch pedalen hadde ingen virkning å pedalen var fortsatt hard å trykke inn, stoppa bilen og sjekka auto stramminga å den var helt instrammet, tok av wiren å prøvde å dra i clutch armen, den hadde ca 5-7 cm vandring før den stoppet og var tung å dra i, sette på wiren å prøvde igjenn, starta opp men fikk ikke in i 1 gir, fant ut at eg måtte bare komme meg hjemm, stoppa motoren sette bilen i gir å starta opp i gir, kjørte hjemm å sette bilen ifra meg,

 

så nå lurer jeg på hva kan dette vere?

noen som har hatt samme problem å fått fiksa det?

må jeg skifte hele kassa eller bare den bakerste delen der utløser lager og clutch armen er?

Opel Calibra 2.0i 8v 1991, prosjekt bil

VW Jetta 1.8L 1984, Bruks bil

Mercedes Benz 250D 2.5i diesel, skal fikes

Ford Escort 1.8i diesel 1992, skal vrakes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei eg har kjøpt meg ein vw jetta 1984 modell og har nettop fått lappen, men her for noen dager siden røyk clutchen, har nå fått skiftet denne og trykkplate, bilen funket fint rett etterpå å clutchen virket normal, men så dagen etter begynte det noen ulyder liksom litt rasle lyder fra motoren på høyt turtall å når jeg slapp gassen, tenkte at en gammel bil pleier å ha litt ulyder å at d sikkert var det dekselet på eksosen som er litt løst kjørte videre, så skulle jeg gire fra 3 til 4 å da var den vanskelig å få ut av gir å enda vanskeligere å få inn i gir, pedalen var hard å trykke inn fikk den inn i gir igjenn ved å slippe gassen helt trykte in clutchen å skulle stoppe, men da var de eg merka at den ikke koblet i fra, clutch pedalen hadde ingen virkning å pedalen var fortsatt hard å trykke inn, stoppa bilen og sjekka auto stramminga å den var helt instrammet, tok av wiren å prøvde å dra i clutch armen, den hadde ca 5-7 cm vandring før den stoppet og var tung å dra i, sette på wiren å prøvde igjenn, starta opp men fikk ikke in i 1 gir, fant ut at eg måtte bare komme meg hjemm, stoppa motoren sette bilen i gir å starta opp i gir, kjørte hjemm å sette bilen ifra meg,

 

så nå lurer jeg på hva kan dette vere?

noen som har hatt samme problem å fått fiksa det?

må jeg skifte hele kassa eller bare den bakerste delen der utløser lager og clutch armen er?

 

Høres ut som utløserlageret med tanke på lyden hvertfall:)

I wanted to give my engine a blow-job....

so I bought him a Turbo^^ Ptsshh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei fant ut feilen i helga. skrudde av alt igjenn å fant ut at dei skruane so held fast trykkplata hadde løsna skrudde dei til å bilen funka halve den kvellen før motorn tok kvelden, nå klakker motoren noe jævli å rister voldsomt tror kammen er vridd å en ventil er sikkert knekt eller noe lignende

 

Gidder ikke skru mer på denne motor eller girkasse så byter både motor å kasse, fikk med motor girkasse og hele forstillinga da jeg kjøpte denne bilen, har ikke fått hentet det enda, men denna veka skal vi reise opp å hente det, motoren har ikke gått mer en 50-100 000 km, samme me kassen, den bilen motoren sto i har vert på service hele veien til den ble påkjørt bak å rammeskeiv, ble plukka å resten ble vraket, den har vert stelt kjempe godt,

 

har masser av ekstra deler til bilen som eg kan selge/bytte

eks

dører, seter, panser, bagasjeluke, grill, lykter (bare framme), å mye annet

Opel Calibra 2.0i 8v 1991, prosjekt bil

VW Jetta 1.8L 1984, Bruks bil

Mercedes Benz 250D 2.5i diesel, skal fikes

Ford Escort 1.8i diesel 1992, skal vrakes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår