Gå til innhold

Tips til rimelige Amcar-cruisere?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er bare nysgjerrig på om det finnes noen rimelige Amcars der ute. Er ikke så interessert i MUSKLER, men en cruising-bil hadde vært fint. Er en ganske rolig sjåfør av meg, så vil nyte bilen, ikke farten den kan komme opp i. Og nei, er ikke av den typen som tror at 30 000kr vil gi meg en Amcar i topp stand :)

 

Hadde vært fint med veteran, men MÅ ikke være det, så lenge den fortsatt har noe av den amerikanske sjarmen igjen. Er fortsatt ung, men har alltid vært Amerikavenn, så det sier kanskje litt, heh... Kjører selv en Chrysler Stratus som første bil. Ikke svære greiene, men elsker den av alt mitt hjerte :)

Endret av Foxchase

- 1998 Chrysler Stratus 2.0 LE Automatic

- 2001 Chevrolet Lumina 3.1 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Kan anbefale Caprice som cruiser på daglig basis. Kjører selv en -88 Caprice Brougham på en -77 ramme. Årsavgift og forsikring ca. 1000,- i året. Bilen er en drøm å kjøre, og jeg foretrekker å kjøre denne mye heller enn vår 2006 Volvo V70 Summum med alt utstyr og 180hk. Forbruket er pene 1.05 l/mil på langkjøring, og det er vel bare marginalt mer enn en gammel Volvo 240. Dette er en forgassermotor, med TBI-motor bruker den enda mindre (fra 1989). Ungene elsker å sitte på med den, og de blir nesten grinete når vi skal kjøre den andre "vanlige" bilen.

 

Støynivået i kupéen er imponerende lavt, bare en diskrét basstone fra eksosrøret. Jeg skrur ofte av radioen for å høre på motoren... De aller fleste nye biler tror jeg har langt mer innvendig støy pga. lavprofildekkene. Satt på med en ny Mitsubishi Outlander her om dagen, ble mildt sagt sjokkert over hvor mye sus og dekkstøy det var i 90-100 km/t.

-06 Dodge Durango 5.7L LPG

-88 Chevrolet Caprice Brougham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår