Jump to content

Chaddylac: '88 Audi 80s 1.8 - Omgjøre til Audi 100 interiør?

Rate this topic


Chaddylac
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg tenkte at jeg skulle bytte interiør i min 1988 Audi 80 og tenkte da på bytte til Audi 100 seter. Dette tilhører en Audi 100 C4 (91-94)

 

Informasjon hentet fra mekonomen.no for min bil:

 

MODELLEINFO

 

Merke: AUDI

Modell: 80 (8A) (8C)

Typ: 1.8

Registreringsår: 1987-1990

 

 

Jeg lurte på om disse vil passe i min bil?

 

Audi_100_C4_91-94_forseter.jpg

 

Audi_100_C4_91-94_bakseter.jpg

 

Bilen min har også todelt baksete. Altså rygg og sete er separat.

 

På forhånd takk,

Chaddylac

Edited by Chaddylac
Skriveleif

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Link to comment
Share on other sites

Da det virker som om ingen er sikre (Antar dette grunnet ingen svar), så hentet jeg disse setene idag. De ser ut til å passe, etter øyemål. Men vi får da se når jeg skal montere dette i løpet av uken. :)

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Link to comment
Share on other sites

Flytter denne fra Prosjektforum. Passer bedre under Audi, og der vil du muligens få bedre respons på spørsmål.

 

Lykke til! :)

 

Takktakk :)

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Link to comment
Share on other sites

Dette fungerte ikke, gitt. Baksetene var litt for store, samt festene på forsetene.

Edited by Chaddylac

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Link to comment
Share on other sites

Du skulle kjøpt med originalfestene til audi 100 da vettu ;)

 

Fikk med festene.. Men det er festene på selve Audi 100 setene. De var litt for brede, slik at festet på setet traff inn i døra. ;) Bare å bytte festene på selve setet, så skal det fungere.

[ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab     [ ] 1996 Opel Astra F 1,8 Bertone Cab.  
[ ] 1996 Opel Astra F 1,6 GL                    [x] 1994 Volkswagen Golf GL 1,8 stv - Solgt

[x] 1997 Opel Omega B 2.0 16v - Solgt   [x] 1997 Opel Vectra 2.0 16v CD - ufrivillig vraket
[x]1988 Audi 80 1.8s - Solgt                     [x]1993 Audi 80 2.0 - Solgt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Elmeri
      Hei, jeg holder på med å prøve å finne ut hvordan jeg skal utføre en installasjon av turbo på Primeraen min. Jeg er lei av å bare ha 75hk og jeg tenker hadde vert gøy med erfarming med installasjon av turbo. Jeg vet en del om den teoretiske delen av insallasjonen. Men jeg tenker hvordan skal jeg gjøre tuningen av bilen etter turboen er installert? Jeg vet ikke om elektronisk tuning er mulig siden jeg trur den har mekanisk injeksjon. PS.Jeg har ikke planlagt å gjøre dette perfekt gjør det bare for skøy men har heller ikke lyst å sprenge motoren. I tillegg om dere har tips til hvor jeg muligens kan finne en turbo eksos manifold til bilden hadde det vert ekstremt fint så jeg ungår å måtte sveise. Har dere flere tips eller ideer bare kom med det :)
    • By T3rminator
      Hei!
      Jeg pusser opp en Caravelle T3 '88.
      Jeg fant et par større dekk liggende i verkstedet som jeg tror kunne sett tøfft ut som bakdekk på T3'n.
      Litt overkill, men kunne vært morro å sett hvordan det hadde blitt på bilen, og evt laget skjermbreddere deretter.
      Dekk dim er 265/70/15R. Hvor finner jeg felger som passer disse dekkene med boltsirkel 5x112?
      Hvilken felgdim trenger jeg for disse dekkene?
      Edit; Hva slags framdekk bør jeg da kombinere med disse dekkene?
      Kan bilen bli godkjennt med disse dekkene, og hva er evt. kriterier for at den kan bli godkjennt med større dekk?
      Jeg planlegger også å bytte motor.
      Planen var i utgangspunktet å konvertere til en Subaru Forester motor jeg har stående, men Porsche motor har også streifet tankene.
      Hva bør jeg være obs på når det gjelder bytting av motor og godkjenning for Norske veier?
      All nyttig info verdsettes!
       
      (Prøvde å laste opp et bilde, men det funket ikke av en eller annen grunn, prøver igjen senere)
    • By Skaren98
      Hei, og velkommen til min tråd! Dette prosjektet tar jeg i eget tempo, så det blir ikke daglige oppdateringer. Men følg gjerne for ett kult A4 prosjekt!

      Alt startet i 2015 da jeg en vakker dag kjøpte meg en Audi A4 1,8tq 1996. Veldig pen bil, god og kjøre og ikke minst sprek.

      Informasjon om denne:

      S4 Interiør, div målere
      ombygde dørpanel fremme for stereo.
      S4 Speil
      Rieger breddekit 11cm
      RS Gitter
      Rieger Vinge
      Bakrutesenker
      Lykteliser
      Koilovers
      Sommer
      19" Felger 3delte 
      Frontmontert Intercooler
      Gt2x Turbo
      3" LMM
      Åpen eksos
      Større dyser
      Forsterka råder(tåler 1000hk)
      ATP Manifoild
      Es-Tuning luftfilter
      "Forsterka" Resirkventil
      Forsterka råder,ventiler,lager,stempelringer.
      Bilen ble også mappet & benket på ES-Tuning
      Resultatet ble 288HK på 1 trykksbar.

      Videre ble denne bilen solgt da mine kunnskaper om bil ikke var store på den tiden. 

      Da jeg nå har enda mer kunnskap bestemte jeg meg for og kjøpe en Audi a4 1,8tq b5 og startet herved søket på finn.no, autodb osv... 
      Fant meg en grei en som faktisk ble solgt av en forhandler i sarpsborg, gjore klar penga og tok meg turen til Sarpsborg med Tog.  Det dumme jeg gjore her var og ikke sjekke bilen grundig nokk ettersom jeg stolte på denne forhandleren. Bilen kjøpte jeg i "god teknisk stand", (Ifølge forhandleren).

      Det ble altså en grønn Audi A4 1,8tq b5 1996 modell.











      Dagen etter kjørte jeg bilen, og plutselig røyk en bærearm på venstre side. Denne delen ble byttet, men tok bilen opp på bukken for og sjekke videre. viste seg att travers var ihjelrusta og hadde en stoor sprekk i høyre topp, altså like før hele traversen knakk i sammen. 

      Da tok jeg kontakt med forhandleren... Ringte han og ba om en stor del av pengene tilbake, ellers kunne han bare komme og hente den igjen. Dette skulle han tenke på, fikk så telefon av han på Mandag etter en helg der han var enig i dette og ga meg så en stor del av pengene tilbake. Jeg var herved fornøyd og startet da planlegginga med bilen.


      Fant så frem en delebil på finn.no og hentet både en hel motor og en travers, motoren her skulle virke fint men den vil bare bli brukt til en delemotor fra min side. Ga 1000kr for dette.

      Så var steget videre og få byttet traversen, dette har jeg allerede gjort og bilder av dette kommer senere idag.

      Er noe småproblemer med bilen, ganske sikker på att resirk ventilen er gåen. Er bestilt ny fra forge som blir montert asap. 

      Ting som er gjort (Merka med grønt)

      - Bytta travers
      - Bytta bakre venstre bærearm
      - Bytta høyre fremre bærearm
      - Montert sportsfilter
      - Bytta olje og oljefilter

      Ting som skall gjøres (Merka med gult, merka med rødt =usikker, merka med blå = bestilt/ligger klart. Flytter ting over til "Ting som er gjort" når det er gjort)

      - Bytte komplett multilink forstilling fremme
      - Bytte hjulbuene fremme (Eventuelt reparere de som står på nå om mulig)
      - Lakkeres blå eller rød (Mulig foliering)
      - Montere Biltema 4-1 måler (Oljetrykk, oljetemperatur, turbotrykk, volt) Litt usikker på hvor selve "Strømmen" til denne skall kobles under dashbordet, noen som vet?
      - Montere Forge Style Resirk ventil (Kjøpt hos Nordicautoimport)
       
      Bilen skall på EU kontroll i mars 2018, så jeg utsetter tuninga til etter dette. Blir og spare opp penger i mellomtiden. Også få den i god nok stand til og faktisk komme igjennom Eu godkjenninga.


      Planlagt Oppsett: 


      - Replica Gt2860 eller 2871 turbokit (Pga økonomi velger jeg faktisk og prøve ut kina turbo)
      - Front Montert intercooler
      - 3" luftmengdemåler
      - 3" Downpipe
      - 2,5" Hjemmesveisa eksosanlegg 
      - 441ml dyser 
      - 3" innsuging 
      - Olje catch tank
      - Nye oljeslanger og vannslanger til turbo
      - Større bensinpumpe om nødvendig
      - Boost controller 

      Og andre småting, fortsatt ikke sikker på oppsett.

      Planlagt styling:

      - S4 fremfanger
      - S4 Sideskjørt 
      - Senke med H&R Senkefjærer
      - Nye baklykter
      - Nye sideblinklys
      - 18tommer Le mans felger


      Er nok et par ting jeg har glemt, men det retter jeg opp i siden. Velkommen igjen til min tråd og håper du vil følge prosjektet mitt. 
      Setter stor pris på all hjelp jeg kan få og ikke minst tilbakemeldinger. 
    • By JanR
      Har en 2008 modell Golf 5 trend. Har byttet ut orginal interiøret, til r-line med skinn og alkatara stil.
      Her finnes det en elektronisk justeringsknapp for korsryggen nærmest Bstolpen. Denne får jeg ikke til å fungere, da det ikke fantes noe elektronik på de original setene. 
      Finnes det noen som kanskje kan forklare meg hvordan jeg kan få knappen i drift?? Om ikkeno annet om det finnes et triks for å få tjuvkoblet den slik at man får justert korsryggen.
      Håper på svar :)

    • By Palli
      Bilen er utenlandsk registrert, kjørt ca 200K på karosseri. Motor og gir ble byttet i 2013, der var motor kjørt 100K og gir var ny. Der var byttet samtidig akslinger og hjullager m.m. Bilen har vært kjørt ca 15K fra den tiden. 2 sett av alufelger, 17" og 19". Bilen er uten rust med alt av utstyr og skinninteriør, men trenger litt arbeid. 3,5L motoren er et kunstverk, kun ca 70kg og undervogn i disse bilene ble i sin tid designet av Lamborghini. Gir har fire trinn + overdrive.
      Bilen er i Oslo og har jeg tenket meg ca 15000kr.
       
      Her er tråd med konsept jeg hadde tenket meg å bruke bilen til, men har oppdaget at jeg har ikke tid.
      http://www.fiero.nl/cgi-bin/fiero/showThread.cgi?forum=3&thread=000139&style=printable
       



  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

    • martinlol went up a rank
      Korporal
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy