Arfas 10 Report post Posted December 30, 2010 Hei! Jeg driver og kjører og skal ta teorien nå. men kjøre lærern min sier at jeg ser for lite. At jeg ser for mye ned og ikke får oversikt når jeg skal inn i sving/Kryss/Rundkjøring. Jeg kommer for fort inn i rundkjøring. Sliter litt med og finne ut hvem som skal kjøre først osv. Men det er vel riktig at jeg skal se Langt frem på bakken? Eller bare langt frem i lufta liksom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erik Braseth 10 Report post Posted December 30, 2010 Jeg ville prøvd å se langt fram i trafikken... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bwana 15 Report post Posted December 30, 2010 Du skal ikke se ut i lufta liksom, Det hjelper ikke :) Der du skal kjøre, skal dine øyne, og ditt sinn, allerede ha vært for minst 5 sekunder siden. -- Quote Share this post Link to post Share on other sites
Arfas 10 Report post Posted December 30, 2010 Jeg ville prøvd å se langt fram i trafikken... S¨å langt frem på bakken liksom? eller bilen foran? Og i svinger bare se så langt frem i svingen jeg klarer? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Viking067 10 Report post Posted December 30, 2010 Tror du bør ta flere kjøretimer, og høre på hva læreren sier til deg. Lytt, lær og utfør! Quote Share this post Link to post Share on other sites
leifi190 10 Report post Posted December 31, 2010 Prøv å se for deg alt som mulig kan skje, og det som ikke kan skje før du kjører der. Kjører du forbi en stillestående buss, så kan det komme folk springende ut foran den, etc etc. har du ikke 110% oversikt, ja, da sakker du ned til du føler at du har kontroll. Quote Share this post Link to post Share on other sites
commodus 10 Report post Posted December 31, 2010 ser ikke helt poenget med og spør her når du allerede får hjelp av kjørelæreren.... lytt godt til hva han sier!! og ikke værså nervøs, da driter du deg oftere ut! Quote Share this post Link to post Share on other sites
rcfrik 10 Report post Posted December 31, 2010 Det som er greit å tenke på er at du ALLTID skal ha kontroll på hva som er og skjer foran deg. Du skal se så langt framover og bakover at du føler du har kontroll hele tiden. Om det er 100 meter eller 300 meter er opp til deg... Men snakk med kjørelæreren din, som flere her nevner, så hjelper han deg godt på vei tenker jeg! ;) er det han er der for! :) Quote Share this post Link to post Share on other sites