Gå til innhold

Kutt i bemanning på jobb, hva gjør jeg?

Ranger emnet


borninsin20

Anbefalte innlegg

Heisann. Da har det skjedd det som har svirret i luften noen uker, at jeg får mindre arebidstid på min nåværende jobb. Kjøpte bil(ford mondeo 2007modell stv 131hk diesel Mk4) for i underkant av 3 måneder siden hos bruktforhandler. Sitter da igjen med 2-400 kroner å bruke på meg selv i måneden etter jeg har betalt alle regninger:/ Hva gjør jeg nå folkens? Kan jeg kontakte stedet hvor jeg kjøpte bilen(askim autosalg) og spørre om de vil kjøpe tilbake bilen eller om jeg kan gjøre ett innbytte i en billigere bil? Kom gjerne med råd om hva jeg kan gjøre.

 

Litt nedfor nå kan du si og en smule panikk:/

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg bilen privat. Skal forhandler kjøpe den tilbake så taper du masse penger. De gir mindre for den og selger den for mer enn en privat person gjør.

 

Det som er sikkert og vist er at hvis du har lån på bilen kan det nok være lønnsomt å se om du kan bli kvitt den. Etterpå hvis du trenger bil så kjøp deg noe som er billig, som du evt ikke trenger lån på. Å få betalt ned på lånet og høre om du kan endre på avtalen og de månedlige betalingene kan utgjøre en stor forskjell.

 

Vet det er lett å skrive det her på et forum. Men du må gjøre det som skal til for å få endene til å møtes :) Lykke til

Endret av _Evje_

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du har jobb og utdannelse å har det som plomma i egget mr. Selv har jeg null utdannelse jobber i bhg og på lager 80% og 50% stillinger(jobber opp mot 30 timer mer enn vanlig i uken og har veldig lite fritid for å få ting til å gå rundt) før nedskjæringer i bemmaningen. Har en lønn på ca 16500kr måneden etter skatt. Har søkt hyppig på andre jobber helt siden januar 2009, men regner med at du ikke har prøvd å søke deg nye jobber sånn at du ikke vet hvor vanskelig det er å få seg en godt betalt jobb uten noe form for utdannelse. Så cred til deg for det lite gjennomtenkte svaret ditt. Klapp for deg mr,

 

Å hva vet du om hva grunnen til hvorfor de NAV PASIENTENE som du kaller de sitter på ræva å mottar penger? Det kan være en yrkesskade eller andre former for skader, sykdom, psykiske problemer etc. Spar meg for sånne, jeg er bedre enn alle andre komentarer og heller prøv å land med bena godt planta på jorda. Du vil få det mye bedre med selv og andre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ned det du kan i unødvendige utgifter, sjekk opp om de har lov å redusere stillinga di slik, og kvitt deg med bilen om du ikke får det til å gå opp, så kan du nok gå på NAv og søke om økonomisk stønad om du ikke får det til å gå opp.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye man kan gjøre for å spare penger:

-Flytte til mindre leilighet

-Spise billigere mat

-Kjøre eldre bil

-Bytte ut dama med ei som er billigere i drift

-Snylte på slekt og venner

-Drite i å kjøpe fyrverkeri, se på naboens i stedet

-Last ned filmer fra piratebay i stedet for å gå på kino

- osv osv osv

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skattelister er vell igrunn ganske komplett, om du da ikke jobber svart eller fører alt på eget firma som ikke blir oppført i skattelister. ! iallfall når jeg ser på meg selv med ganske beskjeden inntekt som stemmer overens med det jeg hadde. jeg jobbet ved siden av skolen som deltid og en inntekt på 172 000. Ikke til og klage på mtp at jeg gikk på skole.

 

Og få jobb i dag er ikke vanskelig i det hele tatt, man må dra i riktige tråder og ha kontakter. Om det er et problem for deg så får du snakke med et bemmaningsbyrå. Det er i det MINSTE en START, og om du har og får gode referanser og får en jobb du trives i så er sannsynligheten veldig stor for at du får en fast jobb. Du må søke aktivit, og det er viktig. Jeg gikk arbeidsledig i 6 uker og var redd for å ikke få ting til og gå rundt, men jobb. ja det fikk jeg, med kontakter og innsats så gikk det bra..

 

ha motet oppe og vær aktiv etter jobb så ordner det seg for deg. lykke til! :)

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og få jobb i dag er ikke vanskelig i det hele tatt, man må dra i riktige tråder og ha kontakter.

 

kommer helt an på hvor du bor det.... for jeg som bor på landet er det ikke alltid like lett og skaffe seg en jobb, uten og måtte flytte til en storby! men vist man MÅ ha jobb uansett hva det er, så kan man alltid finne noe og eventuelt pendle til jobben! så umulig for en med sertifikat og bil er det ikke!

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sant det med at bosted har noe og si. men pendling er noe alle får til, nesten uansett hvor man bor faktisk. Jeg bor ganske sentralt til og har flere steder rundt meg hvor det er mye jobb og velge i.

 

Jeg ser iallfall ditt poeng :)

Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sant det med at bosted har noe og si. men pendling er noe alle får til, nesten uansett hvor man bor faktisk. Jeg bor ganske sentralt til og har flere steder rundt meg hvor det er mye jobb og velge i.

 

Jeg ser iallfall ditt poeng :)

 

sålenge man har bil og sertifikat får man til pendling ja....

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår