Gå til innhold

Effektive vekkemetoder!

Ranger emnet


divad

Anbefalte innlegg

ha en skikkelig irriterans lyd på tlf også legg tlf vekk fra senga såru må stå opp for å slå den av :D

 

je tok opp lyd fra sånn brann alarm, og brukte den som lyd på alarm, er skikkelig plagsom lyd som man vil få skrud av fort

 

Edit: eller bare legge seg tidligere

Endret av Amundsen

Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil)

Volvo 850 Se 94 (Solgt)

Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka)

Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var i samme båt selv. Jobb kl 08.00 og i seng kl 02.00 hver dag. Resulterte i at jeg kom rundt en time for sent til jobb, omtrent hver eneste dag.

 

Tok etterhvert tak i meg selv, tenkte "det her funker ikke. Skjerpings." Samme dag gikk jeg i seng kl 22.00 (skulle på jobb dagen etter), og visst faen, jeg kom meg opp av senga kl 06.30, uten problemer!

 

Det var en vanvittig deilig følelse å klare å stå opp såpass tidlig, uten problemer. Og ikke bare det - jeg hadde for en gangs skyld god tid! Jeg tok en lang, behagelig dusj, spiste frokost, og dro til jobb. Da var jeg til og med et kvarter "for tidlig" til jobb.

 

Konklusjon: Du trenger mer søvn. Legg deg tidligere. Uansett hvor kjedelig du syns det er. Det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sove er oppskrytt, et par timer på auet holder i massevis

 

javell, har en på jobb som sier det samme, han sover nesten aldri.. og det endte med nervesammenbrudd... enhver kropp burde få minst 6-9 timer søvn...jeg vet hvertfall at vist jeg skal på jobb kl 0600 og kommer i seng ved midnatt, er jeg helt ødelagt dagen etter... man burde senest gå i seng 22:30....

04 Opel combo 1.7di

Opel rekord c caravan 1700

Vespa bravo

vw golf 2.0i stv(skrotet)

vw vento 1.9tdi(skrotet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Hadde gått til sengs tidligere hvis det hadde hjulpet, men lider av søvnproblemer så jeg får ikke sove før jeg er trøtt, og da sitter jeg heller oppe til den tid. Takk for linkene folkens! Nå skal det handles vekkerklokke. Likte spesielt godt den gule Anemone-vekkerklokka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten å skifte døgnryeme på, hold deg våken ett døgn på overtid, så legger du deg i god tid før ønsket normal leggetid, så sovner du antagelig til den ønskede leggetiden, også jobber du utifra det videre, blir 2-4 harde dager med trøtthet, men så går det nok over.

 

Hilsen en som har trøbbel med søvnrytmen selv.

Legger meg aller seinest 10 om jeg skal opp 6, skal jeg opp 4.30-5 tida legger jeg meg seinest 20.30.

 

Jobb for å kom deg inn i ny rytme, kroppen sliter for alle når vi skal legge oss tidligere enn normalt, evt. går det nok an å få hjelpt litt inn med litt innsovningstabletter.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobilen min har mulighet for 5 vekkeklokker, og de brukes alle sammen. I tillegg bytter jeg av og til lyder på alarmene, og justerer tidspunktene litt.

 

Egentlig burde jeg vel hatt en "leggeklokke", som ringer når det er på tide å legge seg...

 

Samme her. Slumreknappen er flittig i bruk her, så jeg setter på en alarm for hvert femte minutt, og telefonen legges langt unna senga så jeg må opp for å slå den av.

 

Kan og si meg enig i at det er fantastisk godt å legge seg tidlig, og faktisk klare å komme seg opp kl. 6 uten problemer. Lider dessverre av samme diagnose som noen av dere, det er jævla kjedelig og vanskelig å legge seg i riktig tid:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest sicarlse

wakeuplighten min funker ikke i det hele tatt. er rikignok ikke philips.

har stilt den til å vekke meg med radio, og som regel er det ingen lyd. av og til fuglekvitter og en frekvens midt i mellom, selv om jeg har stilt inn på P3.

MEN! det er utrolig mye lettere å stå opp når mann har lys i rommet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva driver du med om kvelden fær du legger deg? hvis du sitter oppe å hører på musikk og blir "gira får du hvertfall ikke sove.

 

Den siste timen bør du ta det rolig. la kroppen slappe av. legg deg gradvis tidligere, så er jeg sikker på at ting ordner seg.

 

viktig med søvn!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en brannvarsler til å hyle når du skal opp, da spretter du opp ganske greit hehe, eller høyfrekvente lyder, bytt lydene av og til så du ikke venner deg til de, og gjerne legg deg litt tidligere enn vanlig, jeg er vel ikke rette til å si det siste siden jeg er litt sån selv men...

Bmw 530i v8 1996 gobilen
200sx 1993 solgt
Vento 1992 1,8cl restaureres
740glt 1990 2,3 16v solgt
Nissan primera 2000 solgt og dynget

Audi 80 1993 bruksbilen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse
Legge seg i vettu tid er stort sett det beste og gjøre for og komme seg opp om morgenen.

 

jeg tror de fleste som sliter med å komme opp om morraen kan skrive under på at de ikke legger seg tidlig nok:)

bare se hvor mye klokka er nå, og jeg skal opp kl 6!

hva er det egentlig vi klager over? det er vår egen feil :D

 

men er mange som lider av søvnforstyrrelser og søvnapne.

søvnapne gjør at man ikke puster og ordentlig når man sover, og dermed ikke får en sammenhengende søvn, slik jeg forstår det.

dette kan du få testa med å gå med en haug med slanger kobla til et apparat i et par døgn. ser egentlig mest ut som du bare mangler ei tralle med oksygentank på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår