Gå til innhold

Bilen Stoppet - Ford Puma 98´


Erikols

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Ford Puma 1.7l 1998 model. I dag var jeg ute å kjørte, og mens jeg kjørte stoppet bare bilen. Det kjenntes for meg ut som at gasspedalen bare sluttet å fungere. mens bilen kjørte videre. Jeg klutcha bilen og rulla inn på en pareringsplass. Prøvde å få start på bilen igjen. Startmotoren gikk, og alt hørtes heilt greit ut. Men motoren startet ikke. Detetter åpnet jeg panseret og la merke til at Oljenivået var lavt og at det var lite frostveske. Kan hende det har hvert slik en stund. Oljenivået var så lavt at jeg kun kunne se en liten flekk nestest påå oljepinnen. Jeg kjenne på alle ledninger men det var ingen av den som var frosne. Deretter prøvde jeg å starte bilen igjen et par ganger, men den startet ikke. Etter en liten stud var batteriet tomt. Og jeg fikk en venn til å komme me Olje, frostveske og startkabler. Vi fylte opp, med olje og frostveske og jeg så at nivåmerket på oljepinnen hadde steget. så satte vi på startkabler, men når vi prøvde å starte hørtes motoren ut som en symaskin. Startmotoren gikk ikke det var bare en vifte eller noe.

 

noen som kan tenke seg hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som motoren kanskje har satt seg, det du kan prøve å turne motoren på veiakslingen og se om den går lett eller tungt. Frykter nok det verste. Veldig viktig og peile oljen men jevne mellomrom.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår