Gå til innhold

Gulfgti's Golf mk2 (GTD) Diesel"purka"

Ranger emnet


Gulfgti

Anbefalte innlegg

Heisann, Er 18år UTen lappen :O Menmen.. Kjøpte meg en golf mk2 1,6 ombygd til 1,6 td i vår engang, kosta 4k så var ikke mye å skryte av :D

Det er min sjette golf, men første dieselbil...

Henta den i raufoss, toten et sted.. henta prøveskilt på vei inn og dro oppover, ga han pengene og dro 2min etterpå:)

Stoppa på første bensinstasjon for å sjekke vann, olje etc.. Var minimum med vann så fylten full, kjørte 15min til og den begynte å riste som et helvette.. viste seg at venstre felg bare var skrudd inntil :angry: Lånte hjulkryss på nærmeste bensinstasjon og stramma til godt.

Kjørte deretter et godt stykke før vi kom ut på e6, var jo stillt opp endel og turboen var skrudd på max som ikke er mye bra, dro primera sri'n til broren min lett som fyy.. Gikk ikke mer enn 175 på speedo da :)

Gikk helt fint deretter og stoppa ikke før biltema i fredrikstad for å kjøpe lyspærer, da var det også null vann.. Hello toppakning :D

Men er jo ikke no rart når turboen gikk for full pinne med den stakkars fiber-pakninga.

Kjørte resten av dagen rundt i Halden, bare fylte vann i perioder.. Satt prøveskilt på den dagen etter og, hadde stillt litt på pumpa og den gikk mye bedre. pressa den opp i 180, Da røyk varmeregisteret og holdt på å kjøre av veien :blink: Kobla ut varmeregisteret og kjørte resten av dagen.

Skrudde av toppen dagen etter og den hadde sprekt mellom alle vannkanalene pga varmgang(: Kjøpte meg en topp på skroten og skrudde den på med ny pakning, startet den og det lakk som faen fra simmeringen på veiva i framkant, da ga jeg opp hele motoren og leta etter gtd motor.

i mellomtid tok jeg ut interiør og sjekka etter rust og det fant jeg, bare et hull på 1cm på førerside, ellers er det bare overflaterust her og der.

 

Det som satt på bilen:

90"fangere

Gti baklykter

Gti baklukespoiler

Hvite blinkers

Emblemfri grill

Grillist

Momo ratt

Weitec 60/60 senkesett

 

Kjøpte meg også en Drita rusten golf 2 1,6d ombygd til Gtd-motor, kjøpte den for 4000 :O

Tok bare motoren og no smådeler så skrota jeg den igjen..

 

Planer for bilen er å få den strøken og gå bra ^_^ HAH

Skal ha= - har= --

 

KKK K24 Turbo --

Intercooler 550x180x65 --

Arp bolter --

Stivere motorfester --

Annet innsug -

Annen manifold -

1.9TDI AAZ Ståltoppakning --

2.5" downpipe og eksos (raka) --

Åpent filter --

Gule tåkelys til 90"fanger --

Mk2 Gti seter forseter med rævvarmer og bakseter.

Større bremser foran -

Skivebremser bak -

Komplett sett polyforinger -

Alt av stab stag -

Gti luftoljekjøler --

Porte topp hos velox -

4-puck clutch --

+++

 

Bilder fra annonsa:

 

Møkkete og jævlig

2je4mbm.jpg

 

Fronten

2djbr4.jpg

 

Inni, Rattet ser jævlig ut men er helt strøkent

mn0o4g.jpg

 

Motoren, Nyvaska:D

a3ccgi.jpg

 

Aez 15x7 jallaskrudd.. ender som vinterfelger

90651z.jpg

 

Sida på purka

dr37nt.jpg

 

Chrome

2v284kp.jpg

 

På vei hjem, da venstrehjulet løsna

dg12ix.jpg

 

Da jeg fikk den hjem og vaska den, var helt svart bak(diesel) litt forskjell fra annonsebildet

2mgjdy0.jpg

 

Baken, kan se fargeforskjell på midten der.. sparkla over en liten bulk og feil lakkode..

2po2xpt.jpg

 

Fronten, ikke lakka nederst..

29ynrk9.jpg

 

Løfta opp i bukken:D

1zzlved.jpg

 

Den nye Gtd motoren, grunna

25s92wy.jpg

 

Den nye Gtd motoren, lakkert

33z9yzr.jpg

 

Update 13.Des:

 

Begynt å ta ut motoren på golfen og snart ferdig med å sette sammen gtd-motoren.. bare å sette på reg-reim igjen:)

 

Gamle motoren snart klar til å løftes ut.. bare servopumpa og motorfester igjen.

2ch7wl.jpg

 

Gamle motoren snart klar til å løftes ut.. bare servopumpa og motorfester igjen.

288o4dw.jpg

 

Gtd motoren snart ferdig skal bytte innsug til det som sitter på den gamle.

2ztedzl.jpg

 

Nye intercooleren:D

103yhzc.jpg

 

Update 15.des

 

Motoren henger i elefanten:D bare servopumpa igjen.

2wftf9h.jpg

 

Skrudd av innsuget, skal sette på fra den gamle (uten den støgge boksen) Og k14'n er av, k24 skal på:)

2n25ah.jpg

 

1stk Glassblåst og lakkert K14:D

sxiquh.jpg

 

Oppdateringer kommer stadig, men bilen står et par mil unna, så kommer meg bare opp på helgene..:)

 

Tack och hej:D

Endret av Gulfgti

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

se der ja :D ferding til sommeren ? så jeg har noen å tute på når jeg kjører med min :D hihi..

 

den ser bra ut.. tror 90 dører hadde gjort susen ;) bare å stå på ;) mi følge med!

Hehe.. planer om å være ferdig før våren værtfall:D

Har 90 dører på lager:)

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg fått isammen motoren, skal bare glassblåse og polere k24'n når jeg får tid til det..

HAr også lagd meg en svær ramme som jeg har festa motoren i med radiator og alt som trengs for start skal starte den der å se etter lekkasjer og sånt..

Forsterka trykkplate fra Velox er på vei, så jeg får feste med steg 5 clutchen HAah

HAr ikke fått tatt noen bilder av det som har skjedd ennå, men kommer bilder og film av oppstart når jeg får delene som trengs.

Skal også få pussa litt i motorrommet og modifisere diverse fester, skal ha batteri baki. Så blir det lakkering der når jeg får tak i orginallakk

Holder på med mk1 også nå, så blir veldig mye å gjøre i helgene.. kommer prosjekttråd av den og etterhvert(:

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår